Les obres de millora de l’L5 deixaran la línia sense servei durant tot el mes de juliol entre les parades de La Sagrera i Horta. Així ho ha anunciat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) aquest dilluns en una roda de premsa, on han detallat que l’actuació comporta una inversió de prop de 15 milions d’euros.

Segons els càlculs de la companyia, la remodelació integral dels tres quilòmetres de tram de via comprès entre les parades de Congrés i Vilapicina de L5 afectaran gairebé 23.000 persones, motiu pel qual TMB reforçarà la resta de línies que formen part de la xarxa de metro, que incrementarà la freqüència de pas dels combois entre un 6 i un 20% en funció de l’horari.

En aquest sentit, també es preveu una millora en les línies regulars de bus V27 i D50 i l’habilitació d’un servei complementari de bus llançadora que faci un recorregut similar al de la línia L5. Aquest servei connectarà La Sagrera i Horta mitjançant 19 busos articulats amb una freqüència de tres minuts i mig.

Aquesta actuació també tindrà afectacions en la línia durant el mes d’agost, quan quedarà tancada la parada d’Horta, deixant inconnexes les parades de l’L5 de La Sagrera, Congrés, Maragall, Virrei Amat, Vilapicina, Horta y El Carmel. Durant aquest segon tall de la circulació, també s’habilitarà un servei de bus llançadora fins al Carmel amb tres vehicles i una freqüència de set minuts.

Una línia més “fiable”

L’objectiu principal d’aquesta renovació és millorar la fiabilitat de la línia, reduir el nombre d’incidències originades en la infraestructura i solucionar el problema de les vibracions que afecten actualment a diversos sectors d’aquests barris per on passa la línia. De fet, la intenció és que la reforma permeti que el manteniment de la via sigui més eficaç a partir d’ara i permeti optimitzar costos.

“Aquest tram es va construir fa 60 anys i era necessària una renovació integral amb l’objectiu de disposar d’un servei de màxima qualitat i eficàcia en una de les principals línies de la xarxa de metro”, ha assenyalat al respecte la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Laia Bonet, que ja ha avançat la voluntat d’oferir “més trens i amb més freqüència” a curt termini.

Més notícies
Notícia: L’Ajuntament desnona els joves que vivien a l’antic camp de la Damm
Comparteix
Els sis ocupants vivien en condicions precàries als vells vestuaris de les instal·lacions
Notícia: Barcelona contracta auxiliars per tapar ‘forats’ a la Guàrdia Urbana
Comparteix
Malestar sindical amb l'Ajuntament pel personal sense formació policial exigida que fa tasques de seguretat complementàries
Notícia: Multa a una empresa de ‘delivery’ per dilatar un judici per falsos autònoms
Comparteix
El jutge sancionarà la companyia Stuart per voler endarrerir una vista per quarta vegada
Notícia: Barcelona, segona ciutat catalana més ‘infidel’, segons una web de cites
Comparteix
La capital catalana baixa una posició respecte al rànquing de l'any passat

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jubilat. a juliol 09, 2022 | 09:27
    Jubilat. juliol 09, 2022 | 09:27
    60 anys, cert. Quan jo feia el servei militar. Per cert, una vegada vaig agafar aquest metro per ana a veuer un antic company. I l'endemà em vaig assabentar pel diari de que, sense saber-ho jo (ni cap dels passatgers), haviem estat els primers de viatjar amb un comboi sense conductor.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa