Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Licitació abans de l’estiu de millores a 4 parades de metro
  • CA

La xarxa de metro de Barcelona farà un pas més aquest estiu per completar el llarg procés d’adaptació de la totalitat d’estacions a fi de suprimir-ne les barreres arquitectòniques. El departament de Territori de la Generalitat de Catalunya ha anunciat que licitarà un lot de treballs abans de l’estiu, amb una inversió prevista d’11,7 milions d’euros. El paquet d’obres inclou l’adaptació de les estacions del Clot (L1 i L2) i Ciutadella-Vila Olímpica (L3) i millores d’accés als intercanviadors de Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4) i La Pau (L2 i L4).

El secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, ho ha avançat aquest dimarts durant una visita a l’intercanviador de metro de l’estació de Maragall (L4 i L5). Són processos lents i la pandèmia els ha alentit encara més, com mostra que la licitació del projecte per a la Vila Olímpica es va encarregar fa dos anys. En paral·lel, el Departament té en fase de redacció els projectes d’adaptació de les estacions de Plaça de Sants (L1 i L5), Verdaguer (L4 i L5) i Urquinaona (L1 i L4).

El Govern català ha recordat que el 93% del total d’estacions de metro de Barcelona ja estan adaptades, és a dir, 152 de les 163. No obstant, la dada no es fa del tot visible per als viatgers perquè les 11 parades que falten són sobretot intercanviadors difícils d’adaptar però molt utilitzats cada dia. Requereixen grans inversions i són obres de llarga durada, que per tant no s’enllesteixen amb la mateixa celeritat que els treballs realitzats en estacions senzilles arquitectònicament i d’una sola línia.

Actualment s’estan fent les obres d’adaptació d’un altre intercanviador complex, el de plaça Espanya, amb diverses afectacions al trànsit per l’ocupació de carrils de calçada. Té un cost de 10 milions d’euros, finançats amb el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). La reforma de la parada perquè tingui accessibilitat universal no ha estat exempta de polèmica. La boca d’entrada de Creu Coberta, que és la més usada pels veïns i clients de l’eix comercial de Sants, va motivar un enfrontament entre Generalitat, Ajuntament i entitats per la manca d’escales mecàniques.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: butanona a abril 05, 2022 | 21:54
    butanona abril 05, 2022 | 21:54
    cos i ànima

Respon a butanona Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa