L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha emès un comunicat en què ha contestat al requeriment de l’Autoritat Catalana de la Competència (Acco) sobre la licitació del Nitbus i del bus metropolità del Barcelonès Nord. L’òrgan de govern metropolità ha manifestat la “discrepància” amb l’organisme independent de la Generalitat després que assenyalés l’AMB per restringir la concurrència a la licitació, cosa que va portar a una rectificació.
Per començar, l’AMB argumenta que no ha dividit en lots el contracte –una de les crítiques de l’Acco perquè no ho veu justificat– per la “planificació del servei i la naturalesa de la xarxa de transport”. Així, si només una empresa gestiona el sistema s’aconseguirà “més eficiència dels mitjans tècnics i personals”, així com dels vehicles. “Tots aquests aspectes impliquen un servei millor i menys costos per als contribuents”, justifica l’AMB, que recorda que la xarxa licitada compta amb una flota de 284 autobusos i opera al Barcelonès nord de dia i de nit.
Seguidament, defensa que “tots els serveis que licita l’AMB asseguren la plena competència, i que mai no es té la voluntat de deixar fora cap empresa”. Sigui com sigui, i “malgrat no compartir els arguments plantejats per l’Acco”, l’AMB remarca que revisa el plec de condicions com “sempre” fa en aquestes ocasions.
Així, tal com va explicar després que Competència qüestionés la licitació, l’AMB aprovarà, previsiblement, al consell metropolità d’aquest mes els nous plecs. L’atac informàtic que ha patit l’òrgan metropolità ha ajornat la resolució de recursos i dubtes respecte de la licitació, tal com va explicar el TOT Barcelona.
“La tendència general és a estimular al màxim la competència, com ho fa l’AMB a través de les diferents empreses privades, amb la diversificació de contractes de diferent mida, perquè totes hi puguin tenir el seu espai, sempre garantint la estabilitat i qualitat del corresponents serveis”, sentencia l’AMB.