La tercera tinent d’alcaldia i regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, ha rebaixat les expectatives dels organitzadors del bicibús escolar que està triomfant a l’Eixample i ha assegurat que el consistori no té previst estendre la mesura a tota la ciutat. “No és imaginable que aquesta sigui una pràctica que s’estengui a totes les escoles de la ciutat cada dia de l’any”, ha advertit Bonet, que tot i compartir els objectius de la iniciativa considera que és impossible de dur a la pràctica.

En una entrevista al bàsics de betevé, la regidora de Mobilitat ha assegurat que tampoc seria possible generalitzar-la perquè no hi hauria prou agents de la Guàrdia Urbana per escortar les famílies que participen del bicibús, fer els talls de carrers necessaris i reorganitzar el trànsit per garantir la mobilitat de la resta de barcelonins. Precisament aquest divendres el bicibús de l’Eixample torna amb un nou ramal que surt des de la plaça Letamendi i suma tres noves escoles, IPSI, Llorers i Auró.

El bicibús, que té garantida l’escorta de la Guàrdia Urbana fins a finals d’any, sortirà des de la plaça Letamendi i, després de recórrer un tram d’Aragó, baixarà per Aribau fins a Mallorca i després fins a Casanova. Un cop arribin al Mercat del Ninot es dirigirà fins a l’escola Auró. A partir d’aquí, una part de la comitiva es desviarà cap a l’escola Llorers, tot i que la majoria de famílies seguiran fins a Provença per anar a IPSI i després connecta amb la ruta original, que porta a Entença, Xirinacs, Joan Miró i Diputació.

Assegurança pels patinets

Laia Bonet ha avançat que la DGT prepara un canvi de normativa per posar en marxa una assegurança per als patinets elèctrics que podria entrar en vigor el 2022. La idea amb la qual treballa l’Ajuntament de Barcelona és que l’assegurança estigui vinculada a la persona, ja que això li permetria circular amb qualsevol patinet elèctric. Aquest any la Guàrdia Urbana ha posat en marxa diversos dispositius especials per reduir les infraccions –amb rècord de multes inclòs– i els accidents amb conductors de patinets elèctrics vinculats.

Comentaris

    FRAN BCN Novembre 19, 2021 | 10:12
    Que pesats amb la bici, l'Ajuntament de BCN sap quants habitants tenen més de 65 anys i què mai aniran amb bici ni patinet?. Molts anem en cotxe per impossibilitat de fer-ho per altres mitjans....
      Anònim Novembre 20, 2021 | 12:05
      El rotllo que fot per només dir que vol mantenir els privilegis d'una minoria per sobre de la resta
      Manu Novembre 20, 2021 | 12:10
      El rotllo que fot per només dir que vol mantenir els privilegis d'una minoria per sobre de la resta.
    Ferran Novembre 20, 2021 | 09:07
    Celebro que l'Ajuntament posi seny en no extendre aquesta iniciativa a tota la ciutat. Les famílies tenen carrils bici de sobra pels que circular per anar a escola.

Nou comentari