L’ADAC denuncia que més de 1.000 motos d’ús compartit circulen sense llicència a Barcelona

L'associació ha remès dues cartes a l'Ajuntament de Colau per exposar el problema, però no ha obtingut resposta

L’Associació per a la Defensa l’Administrat i el Contribuent (ADAC) ha denunciat davant el gerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures de l’Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés, que més de 1.000 motos d’ús compartit circulen sense llicència a la ciutat. L’Associació ja ha remès dues cartes a la Gerència de Mobilitat i Infraestructures de l’Ajuntament de Barcelona, de la qual no ha obtingut cap tipus de resposta.

L’Associació rep contínues queixes sobre l’abús de l’espai públic que representa el nombre desproporcionat i sense llicència de vehicles de ‘motosharing’ que hi ha a Barcelona. No obstant això, i després de les dues cartes remeses, no té constància que s’hagi dut a terme cap tipus d’actuació per part de Manuel Valdés com a gerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures.

Tant l’ADAC com altres associacions vinculades a el món de la moto li han suggerit que faci un mesurament oficial de el nombre de vehicles de ‘motosharing’ que hi ha a la ciutat i que requereixi a les empreses concessionàries que procedeixin a la regularització de l’excés de vehicles.

Per la seva banda, l’ADAC ha realitzat pel seu compte un mesurament utilitzant la informació que facilita tant l’aplicació de l’Ajuntament com les de les empreses operadores de motos d’ús compartit. La conclusió és que aquestes empreses operadores (Cooltra i Acciona) tenen registrades en circulació “un nombre molt més elevat de motocicletes de l’autoritzat per l’Ajuntament”, segons denuncia l’associació en un comunicat.

Cooltra opera amb més de 1.000 vehicles, mentre té adjudicades de forma definitiva 633 llicències. Mentrestant, Acciona ofereix aproximadament als usuaris 1.500 (+/- 200) motos i té adjudicades també 633 llicències. En el cas de la resta d’operadors (SEAT, Citysoot, Tucycle, Yego, etc.), no ha detectat un nombre significativament major de vehicles que de llicències.

Adverteix que aquesta situació afecta l’usuari d’aquest tipus de vehicle ja que, en cas d’accident, podria quedar desemparat. Però indica que afecta també de forma directa el ciutadà, que no només deixa de rebre uns serveis públics que es pagarien amb els diners d’aquestes llicències, sinó que “pateix l’abús de l’espai públic per part d’aquelles operadores que posen en explotació més vehicles que les llicències autoritzades “.

ADAC sosté que hi ha dos afectats més per aquesta situació: l’Ajuntament, que no només deixa de rebre una quantitat important en concepte de llicències, que a més podria haver de respondre pel vehicle sense llicència accidentat; i els operadors que compleixen amb les seves obligacions, per als quals aquestes motos representen una competència deslleial.

A més, l’associació defensa l’ús de la motocicleta i el ciclomotor perquè està convençuda que beneficia la mobilitat responsable, de la mateixa manera que coneix i defensa la mobilitat compartida pel mateix motiu. Precisament per això, critica i denuncia que el servei es faci de forma fraudulenta, ja que perjudica usuaris de motocicleta, ciutadans, administracions i les mateixes empreses operadores.

Més informació

Nou comentari