Amenaça de sanció a una empresa de ‘motosharing’ que supera el màxim de vehicles

L’Ajuntament de Barcelona té el motosharing de la ciutat en el punt de mira. El TOT Barcelona va publicar que dues empreses que disposen de llicències municipals per oferir vehicles de lloguer a la capital catalana vulneraven el màxim que se’ls permet. Així, Acciona i Cooltra tenien, a mitjans d’octubre, més motos al carrer que els 632 permisos municipals que té cadascuna. Fonts municipals avancen ara a aquest diari que una companyia –sense especificar quina– segueix incomplint i que si no s’ajusta a la normativa “d’immediat” serà sancionada.

Les mateixes fonts posen en relleu que el consistori va detectar “setmanes enrere” incompliments per part d’algunes empreses, així que va fer un “requeriment” perquè tornessin a la legalitat. Aquest mitjà va comprovar que Acciona i Cooltra tenien més de 632 vehicles disponibles per als usuaris. Totes dues disposen de 632 llicències, així que no poden oferir més motos que les que permeten els permisos municipals. “Si tenim una mica més de 632 vehicles és perquè el passat 15 de juliol l’ajuntament va publicar que ampliaria el total de llicències de 7.000 fins a 10.000, cosa que situaria a cada companyia amb unes 910 motos”, va al·legar Cooltra en resposta a aquesta redacció.

Des de l’Ajuntament ressalten que el govern municipal fa un seguiment “diari” a través de l’eina de control de Barcelona Serveis Municipals (B:SM) i ha detectat que només una companyia segueix incomplint el límit.

Denúncia d’una associació

L’anunci de l’Ajuntament arriba després que l’Associació per a la Defensa de l’Administrat i Contribuent (ADAC) denunciés en un comunicat que hi ha més de 1.000 motos circulant sense llicència a la capital catalana. Així, i tal com va avançar aquest diari, l’ADAC apuntava a Cooltra i Acciona com a empreses que vulneraven el màxim marcat per la normativa municipal.

A més, destacava que havia informat al consistori de la situació però que no havia rebut resposta. “L’associació rep queixes contínues sobre l’abús de l’espai públic que representa el nombre desproporcionat i sense llicència de vehicles de motosharing que hi ha a Barcelona”, deia al comunicat.

Finalment, recordava que la situació de vulneració afecta a l’usuari, perquè en cas d’accident pot quedar “desemparat”; i al ciutadà, que “pateix l’abús de l’espai públic”. I també indicava que l’Ajuntament es podria veure perjudicat perquè podria haver de “respondre” per un vehicle sense llicència accidentat.

Nou comentari

Més notícies
Deu dels 11 operadors de 'motosharing' aquest setembre davant de l'Ajuntament / Ajuntament de Barcelona

Dues empreses de ‘motosharing’ sobrepassen el màxim de vehicles que els permeten les llicències

Les apps d'Acciona Mobility i eCooltra posen a disposició dels usuaris més motos de les 632 que tenen autoritzades
Acciona opera un servei de motocicletes compartides a Barcelona des de 2019 / Acciona Movilidad

JxCat atribueix les motos compartides sense llicència al model “restrictiu” de Colau

Dues empreses ofereixen impunement més vehicles del permès