La reforma de la Meridiana per eliminar-hi carrils per a cotxes i motos i sumar-hi verd i espai per a vianants i bicis continua. El 6 d’abril començaran les obres que treuran un carril en cada sentit i afegiran un carril bici, arbrat i zones d’estada entre els carrers Mallorca i Navas de Tolosa-Josep Estivill. El canvi d’imatge a la Meridiana avançarà, doncs, després que ja es fessin obres al tram entre València i Mallorca.
Segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona en un comunicat, la intervenció durarà un any, en què s’invertiran 8,33 milions d’euros per convertir el tram de la Meridiana en un “eix cívic amb més verd, més espai per al vianant i la mobilitat sostenible i que afavoreixi la connexió dels barris”.
Les obres que començaran el 6 d’abril són la continuació de les que es van fer el mandat passat, en què es va transformar el tram comprès entre Glòries i el carrer Mallorca. La renovació de l’avinguda, segons ha traslladat el consistori als veïns en una reunió aquesta tarda, seguirà a partir de l’estiu de l’any que ve amb les obres al tram entre Navas de Tolosa-Josep Estivill i Fabra i Puig. Durant l’any vinent, a més, es redactarà l’avantprojecte de les obres entre Fabra i Puig i el Pont de Sarajevo, que s’acompanyarà d’un procés participatiu, segons l’Ajuntament.
L’objectiu final és que la Meridiana tingui un carril de circulació menys per sentit, cosa que la deixarà amb tres per banda. Al mig hi haurà una vorera central de 9,5 metres en què hi haurà un carril bici, un parterre amb arbres grans i enllumenat. Així, els carrils bici que hi ha a cada banda de l’avinguda desapareixeran.
La intervenció que començarà a l’abril també permetrà eliminar un carril per a cotxes situat al costat de sortida de Barcelona entre València i Mallorca.