Iberia ha criticat la vaga del personal de terra convocada per aquest cap de setmana a l’Aeroport de Barcelona-El Prat i l’ha qualificat de “desproporcionada” perquè es produeix en uns “dies crítics” que coincideixen amb l’operació tornada de les vacances de juliol i l’operació sortida per a les d’agost. L’aerolínia ha assegurat, no obstant això, que està disposada a negociar fins a “l’últim minut”.
“I tot això en un aeroport, com el del Prat, que pateix els coneguts problemes de saturació de l’espai aeri i endarreriments, com ha posat de manifest Eurocontrol”, ha explicat la companyia en un comunicat. L’Agència Catalana del Consum (ACC) ha enviat un requeriment informatiu a l’empresa perquè informi de les mesures que ha adoptat per fer front a la protesta, ja que dona servei a 27 companyies de l’aeroport.
Iberia assegura que en els darrers anys ha pogut arribar a acord amb tots els representants sindicals i que ha demostrat “que està permanentment oberta al diàleg i a la negociació”. La companyia també ha explicat que en les dues trobades amb els treballadors a la seu del Departament de Treball el comitè de vaga va traslladar els punts que es podien negociar a nivell local però que “lamentablement” no es va arribar a cap acord.