El Govern ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) explotar la futura línia ferroviària a l’aeroport de Barcelona, una connexió que entrarà en funcionament una vegada Adif finalitzi el ramal que està construint actualment, a partir del 2022.
“Ens avancem i hem encarregat a FGC l’explotació d’aquesta línia”, ha dit el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, en la roda de premsa posterior al consell executiu.
En concret, el Govern ha aprovat declarar aquest nou servei ferroviari d’accés a l’Aeroport de Barcelona com a servei de rodalies, públic. I ha atribuït la seva prestació a FGC.
El ramal que s’està construint, de 4,5 quilòmetres, va des de l’estació del Prat de Llobregat fins a la T1 de l’aeroport, i l’actuació inclou la construcció de les noves estacions ferroviàries a la T1 i T2, amb transbord amb la L9 del metro.
Calvet ha destacat que aquest nou servei, que discorrerà per vies de titularitat estatal des de l’estació de Sant Andreu Comtal fins a les terminals aeroportuàries, també tindrà una funció de “vertebració territorial”.
Aquest servei, que el conseller ha destacat que “serà molt més que una llançadora”, prestarà servei a la T1 i T2 i comptarà amb un tren cada 15 minuts, enfront dels 30 minuts actuals.