FemVallès reivindica construir el tercer túnel de FGC a Vallvidrera i no a Horta

Defensen que aquest traçat és més curt i menys costós i manté l'equilibri entre Sabadell i Terrassa

La plataforma socioeconòmica per la promoció del Vallès, FemVallès, reivindica la “importància” del nou túnel de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que el Departament de Territori i Sostenibilitat estudia construir per millorar la comunicació amb Barcelona i que el mateix president d’FGC, Ricard Font, reivindicava fa uns mesos en una entrevista al TOT Barcelona. L’organització se suma així a la petició de Foment del Treball, que la setmana passada situava aquest túnel a la llista de les 100 infraestructures bàsiques per a Catalunya. La Generalitat va anunciar el març del 2019 la intenció de construir aquest túnel, inclòs al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV).

FemVallès defensa que el nou túnel connecti amb el centre de Barcelona a través de Vallvidrera, seguint el traçat històric que el 1917 va arribar fins el Vallès. Argumenten que aquest traçat és més curt i menys costós que l’alternativa a través d’Horta, la qual, diuen, suposaria molt més recorregut i major cost. L’entitat remarca que la connexió ferroviària amb Barcelona és “la més col·lapsada de Catalunya per l’alta demanda i el límit tècnic que imposa l’actual infraestructura”.

També asseguren que el pas de la línia per Vallvidrera mantindria l’equilibri actual entre els dos sistemes urbans de Sabadell i Terrassa, evitant l’obligació dels egarencs a passar per Sabadell. El nou túnel anunciat per la Generalitat estalviaria 15 minuts de viatge i conduiria al centre de Barcelona, amb la possibilitat de doblar el nombre de passatgers de la línia, segons la Generalitat.

D’altra banda, la plataforma vallesana també demana al Departament de Territori que faci realitat la connexió directa de les línies Vallès – Baix Llobregat dins de Barcelona, amb el ramal anunciat entre Sarrià i Plaça Espanya. Finalment, l’organització reclama la conversió a ample internacional de tota la línia del Baix Llobregat i del Bages –la línia del Vallès ja ho és– per facilitar la unió de xarxes d’ADIF i FGC per a mercaderies que circulen des de Lleida fins al Port barceloní.

Més informació

Nou comentari