Estiu d’obres a l’entorn del metro Maragall per la llarga remodelació de l’estació

Hi haurà talls i desviaments de trànsit i tancarà el vestíbul de Ramón Albó

L’entorn de l’estació de metro Maragall viurà un intens estiu d’obres a causa de la remodelació de la parada. L’enllaç entre les línies 4 i 5 s’haurà de fer pel carrer, perquè el vestíbul que dona a Ramon Albó estarà tancat. Els vianants trobaran tanques a la vorera de la plaça d’accés a l’estació estarà ocupada per la caseta d’obres i el material de construcció. Pel que fa al trànsit de vehicles, hi haurà diferents talls de circulació i desviaments provisionals, pendents de concretar.

Com ja va avançar el TOT Barcelona, les obres tenen un cost de 10,7 milions d’euros. Tenen l’objectiu d’adaptar a la mobilitat universal el complicat intercanviador de Maragall, que avui té moltes escales i passos estrets. Hi passen 26.000 viatgers al dia i dona servei a tres barris (Guinardó, Congrés i Vilapicina). Els treballs es van licitar la primavera de 2019 i comencen amb més de mig any de retard degut a la pandèmia. Segons el nou calendari anunciat a la web del districte, les obres duraran quasi dos anys: s’allargaran fins al març de 2022

És una de les 8 estacions de la xarxa de metro que queden per adaptar, dividides en dos paquets. El primer lot el formen Vallcarca, Maragall i plaça Espanya, amb intervencions entre 2020 i 2021. El segon lot requereix obres més complicades i llargues i el formen Urquinaona, Plaça de Sants, Clot, Ciutadella – Vila Olímpica i Verdaguer. Generalitat i Ajuntament van anunciar l’agost passat que volien deixar dotades d’ascensor la totalitat de parades el 2024.

Així serà la nova estació

La remodelació del metro Maragall inclou un nou enllaç de la L4 i L5, andanes més altes i dos nous vestíbuls. Pel que fa a la línia groga, s’enderrocarà i substituirà el vestíbul existent a Ronda Guinardó, al que ara s’ha d’accedir forçosament per unes escales tradicionals. El nou serà al mateix lloc –a la ronda Guinardó 235–, però tindrà ascensor i s’hi podrà entrar des de les dues voreres. Per baixar a les andanes hi haurà escales mecàniques.

El vestíbul de la línia blava canviarà molt més d’aspecte. L’accés des del carrer tindrà escala mecànica i fixa i un ascensor. Del vestíbul a les andanes també hi haurà un altres ascensor on fins ara han estat les escales, reubicació de les barreres on es paga bitllet i de la cabina del Cap d’Estació i noves escales en un lateral.

El passadís que ara connecta les dues línies tindrà rampes en lloc d’escales i dos ascensors al replà interior d’accés a la L4. A més a més les andanes de les dues línies seran més altes per eliminar el desnivell actual entre els vagons de tren i el terra de l’estació, així els passatgers en cadira de rodes o amb elements com cotxets i carretons de la compra podran pujar al comboi sense obstacles.

Més informació

Comentaris

    Mercè molina 20/06/2020 6:10 pm
    I q passarà b les vibracions q senten el pisos i vorços?

Nou comentari