El metro de Barcelona tindrà ascensor a totes les estacions el 2024

Territori confia tenir en licitació o en obres les 8 actuacions pendents, les més complicades, el 2021

La totalitat d’estacions de metro de Barcelona estaran adaptades a viatgers amb mobilitat reduïda a finals de 2023 o principis de 2024. Ho ha avançat aquest divendres el conseller de Territori, Damià Calvet, en la visita de presentació del nou ascensor i vestíbul de Jaume I, acompanyat de les regidores barcelonines Janet Sanz i Rosa Alarcón. Aquesta intervenció “modesta”, en paraules del conseller, ha durat dos anys i ha costat al voltant de 4 milions d’euros. 

Falta intervenir en 8 parades més i la conselleria s’ha posat com a objectiu tenir tots els projectes en marxa o almenys en licitació el 2021. Actualment està adaptada el 92% de la xarxa: “És un dels percentatges més alts d’Europa, però no és suficient encara, cal el 100%”, ha defensat Calvet.

Nou vestíbul adaptat del metro Jaume I / Meritxell M. Pauné

Nou vestíbul adaptat del metro Jaume I / Meritxell M. Pauné

La tinenta d’alcaldia Janet Sanz ha celebrar l’estrena de l’ascensor com a exemple del “compromís transversal que perdura en el temps” de les dues administracions per poder adaptar tota la xarxa. “Al llarg de la vida tots experimentem canvis en la nostra mobilitat i això s’ha de fer palès en l’espai públic”, ha expressat Sanz, que ha posat també en valor que l’accessibilitat a Barcelona “dista moltíssim de la que hi ha a la majoria de capitals europees”. 

Properes estacions en obres

La Generalitat té en perspectiva 3 actuacions a curt termini i 5 a mig termini. La primera és la 2a fase d’obres a la parada de Vallcarca, que donarà continuïtat a la primera fase just finalitzada, que adapta el recorregut des de l’andana fins al vestíbul. Les següents actuacions seran als intercanviadors de Plaça Espanya i de Maragall. El primer costarà uns 10 milions d’euros i les obres s’adjudicaran properament. Maragall requerirà una inversió d’uns 12 milions d’euros i s’adjudicarà a la tardor.

Després ja només quedaran 5 estacions pendents, les més complicades a nivell tècnic: Urquinaona, Plaça de Sants, Clot, Ciutadella – Vila Olímpica i Verdaguer. De mitjana cada intervenció durarà entre dos anys i dos anys i mig.

Nou vestíbul adaptat del metro Jaume I / Meritxell M. Pauné

Nou vestíbul adaptat del metro Jaume I / Meritxell M. Pauné

 

Nou comentari