Després de 168 anys en actiu -era la més antiga de tot l’estat espanyol- l’estació de Sant Andreu Comtal deixarà de rebre trens a partir d’aquest divendres. L’adéu no és pas una sorpresa sinó una conseqüència directa de les obres a l’estació de la Sagrera, que van arrencar a mitjans del mes de setembre i que, a banda de les afectacions provocades a les línies de Rodalies -amb talls a l’R1, l’R2 nord i l’R11- culminaran amb la posada en marxa de la nova estació -soterrada- de Sant Andreu. Demà dissabte dia 3 ja passarà a ser un record del passat de Barcelona després d’una història que va començar el 1854.
La previsió és que la nova estació entri en funcionament el diumenge 11 de desembre, dia en què es reprendrà el servei. És a dir, que fins el dissabte 10 el recorregut dels combois tindran Montcada i Reixac com a punt de partida i destí final del trajecte. La nova estació gaudirà d’una bona il·luminació i a les andanes comptarà amb el mural més gran de l’estat, realitzada pels artistes Roc Blackblock i Miquel Wert.
Servei complementari de bus a Montcada i Reixac
Per tal de compensar els talls de Rodalies derivats de les obres de l’alta velocitat, Renfe oferirà un servei de bus a Montcada i Reixac i fins a La Sagrera-Meridiana amb una freqüència de pas de 15 minuts entre les sis del matí i les deu de la nit. La pròpia companyia n’ha fet l’anunci.
D’altra banda, hi haurà autocars directes fins a La Sagrera-Meridiana per als passatgers de Granollers-Centre amb els següents horaris: els dies laborables el servei estarà operatiu entre les sis i dos quarts d’onze del matí mentre que els caps de setmana i festius funcionarà de vuit a tres quarts d’onze del matí i de sis de la tarda a tres quarts de nou del vespre.