L’Ajuntament de Barcelona ha incorporat dos nous trams de carril bici, un a l’avinguda Vallcarca, entre la plaça Lesseps i el carrer d’Esteve Terradas, i l’altre al carrer Mallorca, en el tram entre el carrer Clot i el carrer Cartagena. Amb aquestes dues incorporacions, la nova infraestructura permetrà connectar la Vila de Gràcia amb el passeig de la Vall d’Hebrón i la plaça d’Alfonso Comín, i crea un nou eix horitzontal que creua la ciutat en sentit Llobregat. Així doncs, el carrer Mallorca ha passat a ser de dos carrils de circulació més carril bus, a banda muntanya, i carril bicicleta a banda mar, tots en sentit Llobregat.
La creació d’aquests nous dos trams de carrils per bicicletes i patinets és un pas més per arribar als objectius que l’Ajuntament de Barcelona es va marcar al Pla de Mobilitat Urbana pel 2024, que “contemplen mesures per potenciar els desplaçaments a peu, en transport públic i en bicicleta”. De fet, un dels objectius del govern municipal és poder configurar una xarxa de carrils bici per tota la ciutat que superi els 272 quilòmetres.
Més carrils bici en construcció
L’Ajuntament de Barcelona va iniciar fa poc més d’un mes les obres per implantar un nou carril bici al centre de la ciutat. El nou tram de la xarxa pedalable de la capital catalana estarà ubicat a la ronda de Sant Pere, entre els carrers de Girona i de Roger de Llúria, estarà segregat de l’asfalt i serà bidireccional.
En paral·lel a la construcció d’infraestructures per garantir la circulació dels ciclistes, el govern municipal també ha ampliat el nombre d’aparcaments per a bicicletes a la via pública. Segons dades de l’Ajuntament, des de principis de mandat fins ara s’han afegit 5.867 aparcaments per a bicicletes, és a dir, aquelles barres metàl·liques en forma de U. Amb aquesta ampliació, la ciutat ja disposa de més de 40.000 espais on poder aparcar les bicicletes al carrer.