Uber anunciava a principis de juliol el retorn a Barcelona com a servei VTC. La companyia havia marxat de la capital catalana quan la Generalitat va aprovar el decret que obliga aquests vehicles a una precontractació del servei d’almenys 15 minuts i els prohibeix estacionar al carrer, entre altres restriccions. Uber ja va tornar l’any passat a Barcelona oferint el servei de taxi a través de la seva ‘app’. Però l’ambient amb els taxistes segueix calent, i de fet hi haurà mobilitzacions justament contra Uber pel conegut com a cas Ubergate.
Compte enrere per al decret
La nova regulació per a les companyies VTC no només veta de facto el creixement de les empreses del sector, sinó que posa algunes limitacions, com la mida dels vehicles, que farà que les dues companyies més grans -Auro i Vector- que operen a Barcelona sobrepassin la logintud màxima. Segons ha pogut saber el TOT Barcelona, cap dels cotxes que formen part de les flotes d’Auro i del grup Vector,els dos grans dominadors del mercat, no podran circular un cop entri en vigor la nova normativa.
Un drecret injust, diuen les patronals
les patronals de les VTC, Unauto com Feneval, consideren que aquest decret suposarà la “destrucció parcial” d’un sector que dona feina a “milers de famílies” i asseguren que les restriccions pactades són “injustificades i desproporcionades”. Tot plegat, asseguren, està encaminat a eliminar les empreses d’VTC no tradicionals per afavorir el sector del taxi.
Sigui com sigui, l’enfrontament dels taxistes i les companyies VTC -la majoria amb treballadors autònoms- continua i no sembla que la tensió hagi de rebaixar-se. Els taxistes consideren que la irrupció sense uns límits molt clars dels VTC els farà molt mal, però els VTC reclamen el dret a operar en el lliure mercat, com estableix la UE.
Per això us preguntem si penseu que imposar restriccions dures als VTC perjudica la mobilitat a la ciutat en reduir-se l’oferta de vehicles per a la mobilitat de pagament, o si per contra és l’única manera de salvar el sector del taxi.
PollMaker