Entra en funcionament la llançadora que supleix el tram tallat de l’L1 de Metro

TMB ha cedit a les queixes veïnals sobre la manca d'alternatives durant les obres, que duraran fins al 30 d'agost

La llançadora que recorre tot el tram tallat de l’L1 de metro, entre les estacions de Clot i Fondo, ha començat a circular aquest dijous. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha acabat cedint a les queixes veïnals sobre la manca d’alternatives durant les obres, que duraran fins al 30 d’agost. La nova regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha defensat aquest matí en declaracions als mitjans que “la disminució del trànsit ha permès posar una llançadora única”.

El nou bus alternatiu pel tall de l’L1 enllaça ara totes les estacions, en lloc dels dos busos inicials que cobrien el trajecte d’un i altre extrem fins la Sagrera només. El dispositiu consta també d’una altra llançadora que ja estava en marxa entre Clot i Fabra i Puig, ha recordat al costat de la regidora de Sant Andreu, Lucía Martín, i del conseller delegat de TMB, Enric Cañas.

Segons el consistori, les dues llançadores inconnexes responien a que el gran volum d’usuaris de la L1 dificultava que la circulació absorbís tants busos. Martín ha destacat que estan satisfets amb la solució perquè “respon a les necessitats detectades pels veïns “. La regidora del districte ha destacat que s’han reunit diverses vegades amb veïns i col·lectius afectats pel tall: “Aquesta serà una mica la línia d’actuació: tenir un paper d’escolta activa de les veïnes, que són les que fan el seu dia a dia al barri “, ha ressaltat.

Mantenir alternatives, qui n’hagi trobat

Alarcón ha agraït l'”esforç” de TMB i els serveis de Mobilitat per posar en marxa aquesta llançadora única –ha dit que no ha estat fàcil– i ha demanat als ciutadans que ja han trobat formes alternatives de desplaçar-se que les segueixin utilitzant, perquè la capacitat i les possibilitats del bus no són les mateixes que les del metro. La regidora ha explicat que va realitzar el trajecte sola per detectar possibles millores i ha destacat que el recorregut amb la llançadora dura 50 minuts, quan el de Metro en triga 20. “Continuarem tenint molèsties, però les obres s’han de fer”, ha dit.

Inicialment aquestes havien de durar sis mesos i es va aconseguir reduir la durada, ha explicat. Ha assegurat que les obres estan funcionant a bon ritme sobre el calendari marcat, que preveu reobrir aquest tram de l’L1 de l’1 de setembre: “Si podem avançar l’estrena ho farem, però al que sí podem comprometre’ns és que el Metro funcionarà l’1 de setembre “. El servei complementari es continuarà prestant amb vehicles articulats accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i es manté el servei especial amb dos autobusos estàndard i acompanyament que enllaça les estacions de metro de Glòries i Clot, ja que aquesta última no disposa d’ascensors.

Més informació

Nou comentari