Els carrils bus contradirecció han registrat 133 accidents en 10 anys

Batlle exposa que caldria reformar Travessera de Gràcia i el carrer Tarragona i modificar dos trams del passeig Santa Coloma

Els 14 trams de carril bus que discorren en sentit contrari a la resta de circulació del carrer han registrat 133 accidents en 10 anys. Ho ha explicat el tinent d’alcaldia, Albert Batlle, a la comissió de seguretat d’aquest dimecres, en relatar els resultats de l’informe que havia demanat l’oposició sobre aquests carrils. El primer es va inaugurar el 2010 i el darrer es va posar en funcionament a finals de 2018. La Travessera de Gràcia i el carrer Tarragona, ha reconegut, són els que acumulen més incidents.

“En la majoria de casos el causant és un vianant que creua en vermell o fora del pas de vianants”, ha assenyalat Batlle. Dels 133 accidents amb un bus implicat, el 70% van ser atropellaments i caigudes dins del bus. La majoria van tenir lesions lleus, però en aquesta dècada hi ha hagut 2 víctimes mortals: un vianant atropellat el 2016 quan creuava el carrer sense respectar el semàfor vermell i una passatgera que va caure dins del bus el 2019 a causa de la frenada d’emergència per no atropellar un vianant que creuava fora del pas de zebra. A més, 16 persones han resultat ferides greus i han necessitat una hospitalització de més de 24 hores.

Millores als punts negres

A la vista dels resultats, l’informe recomana als departaments corresponents de l’Ajuntament de Barcelona que facin diverses modificacions d’aquests carrils. Batlle ha citat la revisió de la senyalització a Travessera de Gràcia per reforçar la visibilitat del semàfor vermell per a vianants o la modificació del carril bus de la Meridiana suprimint el tram del passeig de Santa Coloma.

L’estudi també proposa modificar el disseny del tram entre passeig de Santa Coloma i avinguda Rio de Janeiro, on no hi ha voreres adjacents. Finalment, demana “estudiar la configuració general del carrer Tarragona i de Travessera de Gràcia” per aconseguir una nova ordenació de carrils que eviti accidents. Batlle ha defensat fer primer les millores, però no ha descartat en un futur eliminar algun dels trams contradirecció.

Més informació

Nou comentari