El PSC donarà el ‘sí’ al tramvia a canvi de reformar el tram pendent de la Diagonal

Els socialistes han pactat amb Ada Colau prioritzar la fase de Verdaguer a Glòries i fer-la indissociable de la reurbanització de l'avinguda

El PSC ha anunciat aquest dijous, vigília del ple on es votarà la unió del tramvia per la Diagonal, que ha compromès el seu ‘sí’ a canvi d’abordar prioritàriament el proper mandat la primera fase d’obres, des de Glòries fins a Verdaguer, el que permetria fer a curt termini la reforma pendent d’aquest tros de la Diagonal. L’alcaldable Jaume Collboni ho ha anunciat en una roda de premsa acompanyat dels alcaldes Antonio Balmón (Cornellà), Antoni Poveda (Sant Joan Despí), Pilar Díaz (Esplugues de Llobregat) i Joan Callau (Sant Adrià de Besòs) i els tinents d’alcalde Teresa González (Badalona) i José Maria García (l’Hospitalet).

“Refermem el nostre compromís de seguir desplegant aquesta infraestructura de transport i unir les dues xarxes avui incomprensiblement desconnectades”, ha defensat Collboni. L’extinent d’alcalde de Colau ha recordat que l’abril passat el PSC va pactar amb el govern municipal el seu vot favorable a un protocol d’intencions sobre al tram baix de la Diagonal, per tal de possibilitat que es fes la reurbanització prevista al mandat de Xavier Trias i que ha quedat en un calaix en l’etapa d’Ada Colau. En trobar-se ara amb un altre redactat, en l’expedient que es votarà demà, el PSC ha fet valdre els termes del seu anterior acord: “Hem aconseguit el que demanàvem”. Collboni ha posat especial èmfasi en la “renovació” pendent de l’avinguda, que confía que ajudarà a “dinamitzar-ne el comerç”.

[r:6]

“El transport públic no es pot convertir en una arma llançívola, malgrat el consens tècnic i polític per unir els tramvies no s’ha construït ni un sol kilòmetre aquest mandat per culpa de la incompetència i frivolitat d’Ada Colau abordant el tramvia”, ha asseverat. “Els ajuntaments socialistes de l’àrea metropolitana vam fer més de 20 kilòmetres de tramvia en 20 anys, en canvi Ada Colau aquest mandat n’ha fet -1’2 perquè ha desmantellat 1’2 kilòmetres de Tramvia Blau i encara no sabem quan el tornaran a posar”, ha afegit. “El transport públic cohesiona l’àrea metropolitana, per això nosaltres sempre hem estat a favor de l’acord pel tramvia, malgrat que les anades i vingudes d’ERC no l’hagin fet possible encara”, reivindiquen els socialistes.

[r:5]

Danys col·laterals de la crisi del taxi

Preguntat per la premsa, Collboni també ha celebrat la fi de la vaga de taxis i l’acord aconseguit sobre la precontractació dels vehicles VTC. Tot i així, el PSC retreu a l’alcaldessa que no hagi fet prou costat als comerciants i restauradors de la ciutat: “S’ha amagat i s’ha posat de perfil, esperem que el pròxim cop es posi del costat de la part feble en aquest conflicte, que és la mobilitat dels barcelonins i l’economia de la ciutat”, ha dit.

Roda de premsa del PSC metropolità a favor de la unió de tramvies / Meritxell M. Pauné

Roda de premsa del PSC metropolità a favor de la unió de tramvies / Meritxell M. Pauné

Més informació

Comentaris

    Maria Ruiz 24/01/2019 8:22 pm
    qui son aquests vividors i galtes que no son de Barcelona per imposar un tramvia privat i de lladres a Barcelona. PSC CORRUPCIO I GALTES com el gran ICETA DE FRANCO I DEL 155 Balmon no en tens prou de robar tota la vida fent de golfo?
    Papitu 24/01/2019 4:10 pm
    Treballant les futures poltronetes.......
    Análisi 24/01/2019 12:27 pm
    Ara que es va cap a cotxes i autobusos elèctrics, quina avantatge té dividir Barcelona amb unes vies-tramvies? Els tramvies són entorpidors de la circulació i creen més riscos d'accidents.
    el mussol emprenyat 24/01/2019 12:18 pm
    de veritat que havent autobusos hybrids i elèctrics, Barcelona s'ha de gastar centenars de milions per aquest xorrada del tranvia. No n'hi ha despeses més urgents que atendre???

Nou comentari