Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El nombre d’usuaris de transport públic torna a superar al del vehicle privat
  • CA

La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i regidora de Mobilitat a l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, ha celebrat que ja s’ha observat que el nombre d’usuaris en transport públic (1,5 milions) ja ha superat el del transport privat (1,4 milions), cosa que no passava des de l’esclat de la pandèmia. Alarcón ha afirmat que és una bona notícia” i ha celebrat que estiguin recuperant progressivament la confiança com un sistema “segur, eficient i sostenible” però que encara queden lluny dels més de tres milions anteriors a la pandèmia.

Així, segons dades de dimarts, la demanda s’ha tornat a situar en els nivells anteriors a la Setmana Santa i entre un 50% i un 60% respecte del 2019. Es tracta d’uns percentatges que s’han anat recuperant des que al març toqués fons en les setmanes més dures del confinament, amb un 10% de la demanda habitual. L’oferta s’ha mantingut al llarg d’aquest temps per sobre el 95%.

El director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres, ha quantificat en 250 milions d’euros l’impacte que tindrà en els ingressos dels operadors aquest any per la reducció de la demanda arran de la pandèmia. Tot i així, Torres ha deixat clar que són estimacions inicials i que dependrà de l’evolució epidemiològica i de les restriccions associades i la vacunació. “Creiem que l’any 2021 encara serà un any dur per la demanda”, ha comentat en la presentació de la campanya #Unviatgesegur per reivindicar que viatjar en transport públic és segur. La campanya començarà el pròxim 13 d’abril a través de les xarxes socials i inclourà el testimoni d’usuaris i treballadors dels operadors del transport públic, a més d’un podcast.

Torres ha comentat que els 250 milions d’euros d’impacte encara són dades provisionals i que dependrà molt de l’evolució de l’epidèmia. Per exemple, ha citat, si hi ha activitat docent presencial la demanda o els centres comercials obren la demanda augmenta, i en cas contrari disminueix. Amb tot, Torres espera que l’impacte pugui acabar sent menor. Pel que fa a al del 2020, les darreres dades constaten un impacte de 407 milions d’euros, tot i que encara no són definitives.

L’ATM ha presentat aquest divendres una campanya perquè els usuaris recuperin la confiança en el transport públic després de la pandèmia. Torres ha citat les dades d’una enquesta elaborada pel consorci en què mostren que un 15% es mostren insegurs sobre tornar al transport públic. La campanya tindrà un cost inicial de 250.000 euros.

Torres també ha fet un repàs de les mesures que s’han pres en el darrer any en el transport públic i ha explicat que aquestes han anat evolucionant al mateix temps que s’anaven coneixent més detalls del comportament del virus.

“Hem après i ens hem adaptat”, ha comentat el director general de l’ATM, que ha enumerat la instal·lació de 2.000 mampares en busos i que es quedaran després de la pandèmia, el reforç de la neteja en vehicles i les estacions, amb 600.000 hores més destinades a aquesta tasca. També, ha continuat, s’han habilitat dispensadors de gels hidroalcohòlics i recorreguts en estacions i vestíbuls per evitar que els usuaris es creuin.

El director general de l’ATM també ha subratllat que les prioritats aquests mesos han estat la mascareta, la ventilació i evitar la interacció social en el transport públic i ha insistit en els estudis que conclouen que és un àmbit on no es produeixen contagis.

D’altra banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha assegurat que es van prioritzar les necessitats dels ciutadans en els mesos més durs de pandèmia per sobre la situació econòmica dels operadors del transport públic. Calvet també ha corroborat que s’estan recuperant part dels usuaris en el transport públic.

L’acte de presentació de la campanya també ha comptat amb la participació del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet; la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón; la presidenta de l’AMTU, Aurora Carbonell, el president de FGC, Ricard Font; la directora de Rodalies de Catalunya, Mayte Castillo, el director General de TRAM, Humberto López i el president de FECAV, José Maria Chavarría.entre d’altres.

Més notícies
Un autobús de TMB i un comboi del tramvia, a Barcelona
JxCat burxa Colau pel repartiment de dividends de TRAM
Notícia: JxCat burxa Colau pel repartiment de dividends de TRAM
Comparteix
Pregunta a l'alcaldessa quin paper han tingut l'Ajuntament i l'AMB i si ho han intentat aturar
Un comboi del TRAM, de nit a les glòries | TRAM
TRAM va repartir dividends en plena pandèmia tot i haver-ho descartat
Notícia: TRAM va repartir dividends en plena pandèmia tot i haver-ho descartat
Comparteix
La junta general extraordinària ho va aprovar al desembre de l'any passat tot i aturar-ho en un principi per prudència

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa