El boom de la bicicleta a Barcelona ha arribat per quedar-se. Després d’esgotar-se quasi totes les unitats i recanvis a les botigues de la capital durant la desescalada, la compra de bicicletes segueixen batent rècords aquesta tardor. Molts barcelonins aposten ara per pedalejar de forma habitual, com a alternativa al transport públic –en ser individual és menys procliu als contagis– i també per a simples passejades d’oci.

Un cop les botigues especialitzades i els tallers es van poder abastir de nou d’estoc, la demanda ha tornat a pujar. El Gremi de Comerciants de Bicicletes ja estimava el passat juny que havien augmentat les vendes un 30%. Però la tendència ha seguit a l’alça tot l’estiu i aquest novembre destacats establiments especialitzats com Probike i Biking Point, consultats pel TOT Barcelona, asseguren que les vendes s’han triplicat.

Probike, una de les primeres botigues de bicicletes d’Espanya, on treballen més d’una seixantena d’amants del ciclisme, ha disparat les seves vendes. Pere Cahué, CEO de l’empresa, explica a aquest diari que encara ara entreguen bicis encarregades durant la desescalada: “No hi havia estoc de la quantitat de bicis que vam arribar a vendre durant el confinament”. L’eufòria per la bicicleta encara dura i Probike registra xifres històriques: ha triplicat les vendes a la web i té un augment del 25% a botiga.

Bicicletes a l'interior de la botiga Probike de Barcelona / Probike
Bicicletes a l’interior de la botiga Probike de Barcelona / Probike

Els qui ja eren aficionats a sortir en bicicleta, amb l’amenaça de nous confinaments s’han volgut abastir d’estris per pedalejar a casa, com per exemple corrons. “També és una bogeria la venda de corrons, a l’octubre en vam vendre més de 500”, reconeix Cahué. Segons explica el màxim responsable de Probike, la gent encarrega més bicis de muntanya que urbanes perquè tenen un doble ús: desplaçar-se per la ciutat i desconnectar fent esport a l’aire lliure. 

Un corró per pedalejar a casa / Probike
Un corró per pedalejar a casa / Probike

Invertir en fer estoc

Biking Point, una altra de les empreses de referència a la ciutat de Barcelona, coincideix en les xifres. El responsable de comunicació, Raül Medina, explica al TOT Barcelona que ja havien previst un increment de vendes després del confinament però ha superat les expectatives: “Mai s’havia arribat a aquest punt”. En veure l’augment de comandes, Biking Point va decidir invertir en sobre-estocs al magatzem central per poder assegurar la disponibilitat d’un gran volum de models. Ara mateix trobar un tipus concret de bicicleta a Barcelona pot ser tota una odissea, ja que els fabricants tenen esgotats alguns models fins l’estiu del 2021. Tot i l’aprovisionament extra de Biking Point, hi ha models “top vendes” que estan esgotats i sense previsió de data d’entrada. 

L’afluència de clients a la botiga ha variat inevitablement amb la crisi del coronavirus. La web de Biking Point està en continu creixement i conté informació de cada model, però els responsables de l’empresa asseguren que malgrat la pandèmia prefereixen que el client vagi a la botiga perquè “surti amb tota la informació necessària i convençut del producte que adquireix”. A més, dues de les marques prèmium de bicicletes que ven aquest establiment –Scott i Giant– no permeten l’enviament a domicili, cosa que empeny als compradors interessats a fer tot el procés de compra presencial. 

Bicicletes a l'interior de la botiga Biking Point de Barcelona / Biking Point
Bicicletes a l’interior de la botiga Biking Point de Barcelona / Biking Point

Tot i que aquesta segona onada de coronavirus no ha vingut acompanyada d’un confinament domiciliari tan estricte com el de primavera, la nova desescalada que començarà divendres segur que consolidarà l’afició a la bicicleta. Entre els motius del boom hi ha les ganes de sortir a fer esport a l’aire lliure, però també altres factors com la por al transport públic, els anuncis de nous carrils bici i una certa moda a les grans ciutats europees.

Nou comentari

Més notícies
El comptador digital de bicicletes espatllat, aquest novembre / MMP

El primer compta-bicicletes digital de Barcelona, obsolet en 9 anys i mig

Es va instal·lar al passeig Sant Joan el 2011 i ara serà substituït per un equip més modern
Carrer Aragó entre Passeig de Gràcia i Rambla Catalunya / XFDC

Comencen les obres per implantar un carril bici al carrer Aragó de Barcelona

S'eliminarà un carril de circulació en el recorregut de 4,8 kilòmetres
Usuaris de bici i patinet al centre de Barcelona / Jordi Play

El govern municipal proposa una taxa per a patinets elèctrics compartits

Suposa un pas endavant de cara a la convocatòria del concurs públic per repartir llicències
Jordi Marimon, propietari de Bicisport / Adrià Lizanda

Tallers col·lapsats i botigues sense existències: el furor per la bici arrasa després del confinament

L'augment de la demanda després del confinament arriba al 400% en alguns comerços