Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Cues el primer dia laborable del túnel de les Glòries en sentit Llobregat

Com era previsible, l’estrena del túnel de les Glòries en sentit Llobregat en un dia laborable -va entrar en funcionament aquest diumenge- ha generat cues llargues. Les retencions afecten de ple tots aquells vehicles que entren a Barcelona per la Gran Via (C-31) des del Maresme. I és que no tothom ha pogut fer cas de la recomanació de l’Ajuntament de Barcelona que s’eviti circular-hi entre les 7 i les 9.30 h, justament l’hora punta.

De fet, diversos usuaris a les xarxes socials han explicat que s’han format retencions fins i tot abans de les 7 del matí. L’Ajuntament diu que hi ha hagut “densitat viària com cada dia en hora punta”. Un vehicle avariat a l’interior del túnel ha complicat una mica més la congestió, que s’a notat especialment a la cruïlla lateral muntanya –al carrer Bilbao amb Gran Via– i també al carrer Llacuna amb Gran Via. El Servei Català de Trànsit no ha detectat afectacions més enllà de les cues habituals a la C-31 a Badalona.

Segons el gerent municipal de Mobilitat i Infraestructures, Manuel Valdés, les retencions d’aquest dilluns han estat “equivalents” a les de setmanes anteriors: “El primer dia s’ha comportat d’una manera raonable, confiem que continuarà millorant”. A més ha atribuït part del tràfic dens a una incidència a la Ronda Litoral, que podria haver portat molts conductors a triar la Gran Via per entrar a Barcelona en comptes de la seva ruta usual per la costa.

L’Ajuntament no descarta ajustar una mica els semàfors en funció del comportament de la circulació en hora punta matinal, si bé confia que de forma progressiva els vehicles s’acostumin al nou túnel de Glòries.

De fet, el consistori recomana utilitzar el transport públic i, en cas d’agafar el vehicle privat, evitar les hores en què es produeix el gruix dels desplaçaments per anar a la feina al matí. Aquesta situació, segons les estimacions de l’Ajuntament, es pot allargar durant les primeres setmanes.

Túnel de pl Glòries d’entrada a BCN JORDI PLAY

Després de molts retards en les obres i la posada en marxa, el túnel de les Glòries és una realitat completa. Aquest diumenge s’ha obert a la circulació el túnel en sentit Llobregat, i el 6 de novembre es va obrir el que anava direcció Besòs. n total, es calcula que de forma diària hi circulen 78.000 vehicles, 43.000 en sentit Llobregat i 35.000 en sentit Besòs.

Els vehicles que circulin pel túnel tenen l’opció de pujar pel carrer Padilla (carril dret) o bé pel carrer Marina (carril central). En línia recta per la Gran Via, des del carril esquerre, només poden circular els autobusos i els taxis. Abans d’entrar al túnel, a l’altura de la Rambla de Poblenou, hi ha una sortida cap al lateral de la Gran Via exclusiva per als autobusos i els taxis. La resta de vehicles que circulin per la C-31 i vulguin accedir al lateral de la Gran Via han d’utilitzar la sortida 207 Bac de Roda/Poblenou.

L’oposició critica les cues

El grup municipal d’ERC ha tornat a insistir en la conveniència d’obrir el carril bus a Vehicles amb Alta Ocupació (VAO) –més d’un passatger– com ja es fa a la C-31. Ha registrat un prec d’urgència a l’alcaldessa perquè s’estengui aquest tipus de carril fins al túnel de Glòries. Així, ha considerat que la congestió matinal era “previsible però també evitable” i considera que la seva mesura “maximitzaria la utilitat pública de la inversió realitzada” i promouria “un ús més eficient del vehicle privat”.

El grup de Junts ha estat molt més crític. La seva presidenta, Elsa Artadi, ha criticat “el surrealisme màxim” que suposa “inaugurar una infraestructura i que es generi el caos”. “És el món al revés, normalment inaugurar nova infraestructura serveix per donar fluïdesa al trànsit, per millorar la vida dels barcelonins i dels centenars de milers de persones que venen a treballar o estudiar a Barcelona”, ha dit. “Després de 7 anys tindrem més problemes dels que teníem, i el govern municipal amb tota la tranquil·litat li diuen a la gent que no facin servir aquesta infraestructura en les hores en què entra la majoria de gent a la ciutat!”, ha carregat. Artadi també ha subratllat que el 80% dels qui arriben en vehicle privat fins a l’Eixample són “mobilitat obligada” per falta de millores al transport públic, que ha atribuït al govern de Madrid, liderat pels mateixos partits que el de Barcelona.

El president del grup del PP, Josep Bou, ha valorat en una piulada el resultat de l’estrena del túnel: “Més de 6 anys d’obres, més de 200 milions de cost… I el dia que obre el túnel hi ha més cues i en conseqüència més congestió i més contaminació”. “El model de Colau i Collboni és col·lapsar Barcelona. Felicitats per aquest nou desastre”, ha asseverat. També ha posat el crit al cel Ciutadans: “Cues de més de 2 kilòmetres i col·lapse als carrers del voltant”, ha jutjat Luz Guilarte. “Set anys d’obres, més de 100 milions d’euros invertits per una ‘solució’ que és un coll d’ampolla i augmenta la contaminació”, ha criticat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a abril 04, 2022 | 11:21
    JordiP abril 04, 2022 | 11:21
    Quatre molt ben pagats funcionaris "experts" en vialitat" estenen un plànol sobre una taula i dibuixen corbes, entrades, desviacions, sortides, seqüències semafòriques i zones de "no" aparcament. Excel·lent, diuen: "Ens ha quedat un mapa bén bonic. És un projecte preciós". En posar-lo en marxa, els embussos són impressionants i molt costossos per als usuaris: enorme contaminació, soroll, clàxons, nervis, hores perdudes (time is money), cara bencina cremada per a res. Impossible estimar el cost total de l'enrenou que han muntat. "Aixó és provisional", afirmen. "La situació es regulatizarà en poques semanes, juren. I no. Per a solventar el problema cal prohibir la circulació rodada pel punt "negre". Prohibir sense aportar vies d'escapament. Que per aixó són "l'autoritat" i prohibir és una de les seves prerrogatives. Una alcaldada, es deia en els meus temps. Una altre alcaldada. Mentre tant, el comptador de diners llençats a la bassa segueix comptant. No passa res, som rics!!!
  2. Icona del comentari de: Ricard a abril 04, 2022 | 14:37
    Ricard abril 04, 2022 | 14:37
    Menys carrils i més embussos i impostos per als cotxes. Mentre el metro obra a tothora, gràcies als impostos que paguem amb diferència la classe mitjana, molts dels seus usuaris passen de pagar i, a sobre amb el seu incivisme, requereixen més despesa per a un servei de seguretat privada. En resum l'ajuntament fa la vida impossible a la classe mitjana, i estén l'estona vermella als vividors.

Nou comentari

Comparteix