Segons un informe publicat avui pel RACC, més de la meitat de les persones que utilitzen un vehicle privat per desplaçar-se per Barcelona podrien fer-ho en transport públic, però no ho fan perquè el consideren “molt poc fiable”. De fet, en aquest estudi, la població enquestada ha valorat amb un 6,7 la mobilitat per la ciutat en transport públic, però amb un 8,3 el vehicle privat. Davant aquestes informacions del RACC, la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, s’ha mostrat molt descontenta i els ha acusat “d’entrar en campanya”.
L’informe expressa que el “80% dels ciutadans ja considera que la congestió del trànsit a Barcelona s’ha agreujat en els darrers quatre anys”, és a dir, el darrer mandat del govern de Colau i el PSC. Unes xifres, que la gran majoria de la població enquestada no considera que pugui millorar en els pròxims anys. Sanz, però, creu que aquestes dades no són representatives de la realitat de la ciutat perquè “dels 2.000 enquestats, 900 són conductors de vehicles privats”: “Sabem que a Barcelona aquests conductors representen el 20% dels desplaçaments, la resta es fan a peu, en bicicleta o en transport públic”, ha reivindicat la regidora.
El president de l’entitat responsable d’aquest informe, Josep Mateu, considera que les mesures dels últims anys per fomentar la mobilitat sostenible a Barcelona no han estat suficients per aconseguir que els ciutadans passin de desplaçar-se en un vehicle privat a fer-ho en els serveis municipals. “La gent no vol un transport públic més econòmic, el vol fiable”, conclou Mateu.
Dificultats per aparcar
Els resultats de l’estudi del RACC també afirmen que les dificultats per aparcar al carrer han augmentat molt en comparació a fa quatre anys. De fet, segons les dades de l’estudi, més de la meitat dels enquestats considera que hi ha més doble filera de vehicles estacionats que anys enrere. En aquest sentit, la immensa majoria de la població creu que l’ampliació de les terrasses dels bars hi té molt a veure, perquè “han envaït voreres i calçades”. Una idea que també comparteix el president de l’entitat, que declara que el manteniment de les terrasses a l’espai de la calçada “no és una bona política”.