El comitè de vaga del personal de terra d’Iberia a l’aeroport de Barcelona-El Prat ha demanat una “solució immediata” que desencalli el conflicte amb l’aerolínia. Ho ha fet després del fracàs de la mediació del dimecres -que va facilitar la desconvocatòria inicial de la protesta però que es va tornar a convocar dues hores després- i davant els aturs de la plantilla per a aquest divendres i dissabte.
En declaracions als periodistes, el president del comitè d’empresa d’Iberia, José Antonio Ramírez, ha remarcat que esperen aconseguir un acord amb Iberia per evitar que setembre sigui un mes complicat: “El conflicte s’ha de solucionar sí o sí”.
Ramírez ha subratllat que el focus del conflicte amb Iberia Airport Services radica en la falta d’estabilitat laboral: la meitat de la plantilla és temporal.
El comitè de vaga ha xifrat el seguiment de l’atur d’aquest divendres en un 70%, però ha rebutjat entrar en una “guerra de xifres” amb l’empresa sobre el suport de la plantilla a la vaga perquè ha remarcat que no és la font del conflicte.
Sense conveni col·lectiu
Ramírez ha recordat que el personal de terra al Prat porta 20 mesos sense conveni col·lectiu i un any de negociacions amb l’empresa: “No hi ha determinació per acabar amb el conflicte”.
Ha confiat que l’acord amb l’empresa acabarà arribant, malgrat que les negociacions es trobin en un “moment de ruptura” després de la mediació del dimecres.
La plantilla d’Iberia Airport Services al Prat és d’uns 2.700 treballadors, que s’encarreguen de la facturació, l’embarcament, la càrrega i descàrrega, l’assistència i el manteniment d’avions, i donen serveis a una trentena de companyies, entre elles, Vueling, British Airways i Turkish Airlines.