El sindicat CGT ha denunciat que TMB ha tret més de 80 autobusos en menys d’una setmana. Segons el sindicat aquesta supressió s’ha degut a “la falta de previsió” respecte a “l’augment de passatge” després de la posada en marxa de la Zona de Baixes Emissions. Aquesta situació, diuen des de la CGT, “està provocant un prejudici” pels usuaris.
A tall d’exemple, el sindicat afirma que només des de la cotxera d’Horta van deixar de sortir entre els dies 27 de gener i 1 de febrer 66 busos. Entre les línies afectades figuren la 24, H2, H4, V17, V19, 47, 19, V21, V23 i V29.
La CGT diu que la direcció de TMB al·lega que la disminució de servei és per la falta de personal tot i que el sindicat considera que aquesta situació es podria revertir contractant a jornada completa a conductors que només treballen els caps de setmana. Segons el sindicat, TMB s’ha negat a canviar la situació i culpen als actuals màxims responsables de l’empresa, la presidenta Rosa Alarcón i el conseller delegat Gonzalo Lertxundi, que, “lluny de posar ordre en el caos organitzatiu en el qual es troba TMB des de fa anys, estan retardant, amb la seva actitud, el necessari canvi de rumb que ha de prendre TMB”.
En la mateixa línia, el sindicat argumenta que TMB incompleix la sentència del TSJC per la qual hauria de suprimir les 33.116 hores il·legals de rebaix sindical que té pactades amb UGT i CCOO, la qual cosa significaria un augment dels conductors.
El portaveu de CGT Bus, Saturnino Mercader, detalla que la falta de personal es deu, en part, a la falta de contractació per part de l’empresa. A més, aquest dèficit es veu agreujat per la taxa “elevada” d’absentisme en la plantilla de Transports de Barcelona, que és la companyia del grup de TMB que gestiona la xarxa de bus de la capital catalana. “Els conductors estan sotmesos a molta pressió i pateixen estrès que els obliga a agafar la baixa mèdica”, lamenta Mercader. “Els deneguen dies de festa i els canvien de línia sense avisar amb antelació”, aprofundeix. Finalment, una part dels vehicles que es queden a les cotxeres i no surten a circular estan avariats i, per tant, té a veure amb “falta de material” i no amb manca de personal.