Barcelona suma 9.558 places de pàrquing d’àrea verda per “protegir” els veïns i foragitar els no residents, segons han anunciat el primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, i la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón. L’Ajuntament ampliarà les zones verdes de sis districtes, alguns d’ells situats a la perifèria i que, per tant, s’han convertit en “park&ride” –és a dir, aparcar el cotxe a l’entrada de la ciutat i acabar el trajecte amb un altre mitjà de transport–, segons ha admès Alarcón (PSC). A les àrees verdes, els no residents poden aparcar-hi un temps limitat, indicat en la senyalització de cada zona i que en la majoria de casos és de dues hores. Per tant, no s’hi pot deixar el cotxe i anar a treballar tota la jornada.
En 6 districtes, 12 barris
Els sis districtes on s’amplia la zona verda són Horta-Guinardó, Les Corts, Sarrià-Sant Gervasi, Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí. A banda de donar preferència als residents a l’hora d’aparcar, Alarcón també ha apuntat que la mesura busca reduir el temps que duren els desplaçaments perquè serà més fàcil trobar lloc per estacionar. “Volem promoure els viatges essencials”, ha sostingut en roda de premsa.
La distribució de noves places quedarà així, en 12 barris:
La mesura ha estat presentada al barri de Vall d’Hebron (Horta-Guinardó). Alarcón, que és regidora del districte, ha recordat que la falta d’aparcament és una “reivindicació que ve de llarg” i ha agraït la presència de veïns del barri durant la presentació. També ha reconegut que la tendència després de la pandèmia és l’augment de l’ús del vehicle privat en detriment del transport públic. “Per por o per recança”, ha justificat Collboni.