Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona suma 10.000 places d’àrea verda per foragitar els cotxes dels no residents
  • CA

Barcelona suma 9.558 places de pàrquing d’àrea verda per “protegir” els veïns i foragitar els no residents, segons han anunciat el primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, i la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón. L’Ajuntament ampliarà les zones verdes de sis districtes, alguns d’ells situats a la perifèria i que, per tant, s’han convertit en “park&ride” –és a dir, aparcar el cotxe a l’entrada de la ciutat i acabar el trajecte amb un altre mitjà de transport–, segons ha admès Alarcón (PSC). A les àrees verdes, els no residents poden aparcar-hi un temps limitat, indicat en la senyalització de cada zona i que en la majoria de casos és de dues hores. Per tant, no s’hi pot deixar el cotxe i anar a treballar tota la jornada.

En 6 districtes, 12 barris

Els sis districtes on s’amplia la zona verda són Horta-Guinardó, Les Corts, Sarrià-Sant Gervasi, Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí. A banda de donar preferència als residents a l’hora d’aparcar, Alarcón també ha apuntat que la mesura busca reduir el temps que duren els desplaçaments perquè serà més fàcil trobar lloc per estacionar. “Volem promoure els viatges essencials”, ha sostingut en roda de premsa.

La distribució de noves places quedarà així, en 12 barris:

La mesura ha estat presentada al barri de Vall d’Hebron (Horta-Guinardó). Alarcón, que és regidora del districte, ha recordat que la falta d’aparcament és una “reivindicació que ve de llarg” i ha agraït la presència de veïns del barri durant la presentació. També ha reconegut que la tendència després de la pandèmia és l’augment de l’ús del vehicle privat en detriment del transport públic. “Per por o per recança”, ha justificat Collboni.

Més notícies
Rosa Alarcón: “No podem demonitzar el vehicle privat”
Notícia: Rosa Alarcón: “No podem demonitzar el vehicle privat”
Comparteix
La regidora socialista atén el TOT Barcelona per parlar dels canvis de mobilitat pel desconfinament, del futur del cotxe i la moto i de l'encaix de la bicicleta a la ciutat
L'entrada de l'aparcament de BSM a l'avinguda Rius i Taulet, a la falda de Montjuïc / Google Street View
Els pàrquings de l’Ajuntament rebenten preus i llancen ofertes post-confinament
Notícia: Els pàrquings de l’Ajuntament rebenten preus i llancen ofertes post-confinament
Comparteix
L'empresa municipal BSM assegura que la flexibilització de tarifes vol "adaptar-se a les noves necessitats" i contribuir a una "mobilitat sostenible"

Comentaris

  1. Icona del comentari de: FRAN BCN a juny 13, 2020 | 18:17
    FRAN BCN juny 13, 2020 | 18:17
    Aquests fanàtics la única cosa que aconsegueixen es que la.famlia que tenim.fora.de.Bcn no vinguin ni.de visita, gràcies.srs política. Una persona.gran mai vindrà en transport public ni.una.família.amb 4 persones....ens.quedarem.sols..cada.cop.fa.mes fàstic.aquesta.ciutat...manen.els perroflautes..
  2. Icona del comentari de: Elisabetta a juny 14, 2020 | 08:12
    Elisabetta juny 14, 2020 | 08:12
    Al barri del Besos-Maresme ni una sola plaça i això que fa temps que ho hem demanat però come sempre som un barri oblidat!
  3. Icona del comentari de: Treballador Emprenyat a agost 31, 2020 | 18:08
    Treballador Emprenyat agost 31, 2020 | 18:08
    Tres quarts de milió de persones entren cada dia a treballar a Barcelona. La xifra no és meva, és del RACC. Cada cop en som més perque viure a la ciutat (o els seus voltants) s'ha convertit en un privilegi. Reconec que la xarxa de transport públic DINS la ciutat es molt bona. Però a la que se surt FORA, els temps d'espera passen a ser d'entre una hora i mitja o dues hores el desplaçament (només anada). Sóc dels que han fet fora de Barcelona, no dels privilegiats que han pogut quedar-se. Què he de fer? Abandonar la dona? Tornar a casa dels pares, com si fos un menor d'edat, per tenir un temps de desplaçament raonable? Deixar una feina més o menys estable per passar a la precarietat tenint estudis superiors (llicenciatur, en aquest cas)? A ciutats com Milà, amb una població més o menys semblant a la de Barcelona, existeixen llocs de Park & Ride regulats desde fa bastant de temps. A Saragossa he descobert que també. Pots deixar el cotxe en un párking amb barrera i vigilat, pagar el bitllet de tranvia i una mica d'aparcament, i accedir al centre en transport públic. Compte, parlo de Saragossa, a 300 quilòmetres d'aquí. Aquí (Catolonia o Spain, tant hi fa, is different) comencen la casa pel terrat.

Respon a Treballador Emprenyat Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa