Els pàrquings de l’Ajuntament rebenten preus i llancen ofertes post-confinament

L'empresa municipal BSM assegura que la flexibilització de tarifes vol "adaptar-se a les noves necessitats" i contribuir a una "mobilitat sostenible"

L’empresa Barcelona Serveis Municipals (BSM), a través de la qual l’Ajuntament de Barcelona té 44 pàrquings subterranis i de pagament distribuïts per la ciutat, acaba de llançar una sèrie d’ofertes pensades per a molts tipus de necessitats per estimular que els conductors utilitzin aquests aparcaments després del confinament.

El comunicat difós aquest dimecres a la tarda indica que l’objectiu és adaptar-se a “les noves necessitats de mobilitat generades a partir de la crisi de la Covid-19, i de les tendències actuals de una mobilitat més sostenible”. Segons aquest text, “s’actualitza l’oferta per donar resposta als canvis en els hàbits de desplaçament en vehicle privat”, malgrat que el discurs predominant des de l’Ajuntament és que el que cal fer ara és fomentar l’ús del transport públic perquè la gent hi torni sense por de contagiar-se. Cal dir, però, que encara que és un discurs compartit per tot el govern municipal, hi posa molt més l’accent la part dels comuns –especialment Janet Sanz, tinent d’alcaldia d’Urbanisme, Ecologia i Infraestructures–, mentre que el PSC subratlla també la necessitat d’endreçar l’ús del vehicle privat. En aquest sentit, la regidora de Mobilitat, la socialista Rosa Alarcón, va anunciar fa poc que s’estaven preparant tarifes especials per incentivar que les motos estacionin als aparcaments subterranis.

Mentrestant, BSM acaba de llançar el concepte Flexipark, que ofereix descomptes i tarifes adaptades a l’ús que es faci de l’aparcament. Per exemple, tenir un abonament amb dret a un número concret d’hores en un sol aparcament o en multiaparcament, a preus adaptats a cada servei. Una altra modalitat és la subscripció trimestral per poder estacionar a qualsevol aparcament de la xarxa amb un 50% de descompte respecte de la tarifa per minuts. Aquestes tarifes es poden contractar a la pàgina web aparcamentsbsm.cat i, després es registra la matrícula i l’accés a l’aparcament es fa de forma automàtica.

Totes aquestes mesures “tenen com objectiu adaptar-se a la situació de crisi econòmica generada a partir de l’emergència sanitària i alhora fomentar l’ordenació de l’espai públic i contribuir a la mobilitat sostenible”, segons BSM.

Una altra modalitat nova d’aparcament, orientada a fomentar polítiques de mobilitat sostenible i alineada a la campanya de baixes emissions, és la tarifa Park&Rest, una subscripció mensual per a qui fa servir poc el cotxe, per exemple el cap de setmana. Aquesta tarifa està disponible a tres aparcaments de la xarxa: avinguda Rius i Taulet, Fòrum i Marquès de Mulhacén. Per 50€ mensuals, es pot fer un moviment entre setmana (1 entrada i 1 sortida) i moviments il·limitats els caps de setmana.

També s’ha dissenyat la tarifa BonusCard i la Parking Card, per a conductors que planifiquen una estada a la ciutat per un període de temps curt. Si la reserven i paguen per internet, tindran un 20% de descompte. L’objectiu és “incentivar els desplaçaments planificats i millorar el trànsit de la ciutat i contribuir a la millora de la qualitat de l’aire” evitant que els conductors hagin de fer voltes per la ciutat, consumint combustible i llançant emissions, mentre busquen aparcament.

Més informació

Nou comentari