El govern de Jaume Collboni sembla que desencallarà la reforma de la part alta del carrer de Balmes. El projecte suma nou anys d’endarreriments, però ara, per fi, s’executarà. En una nota de premsa d’aquest dimecres, l’Ajuntament assegura que les obres començaran a la tardor i tindran un cost de set milions d’euros, tot i que a la proposta de pressupostos presentada per l’executiu municipal no hi ha cap partida específica. La remodelació preveu pacificar el tram entre la plaça de Molina i la ronda de General Mitre i la previsió és que estigui enllestida 15 mesos després.

La comissió de govern va aprovar inicialment la setmana passada el projecte de millora d’aquesta part de Balmes, al districte de Sarrià-Sant Gervasi. De moment, la segona part de la reforma, entre la ronda de General Mitre i la plaça de Joaquim Folguera, no es farà, a l’espera que les obres de construcció de l’L9 del metro ho permetin, i hi hagi dotació pressupostària.

Un tram de Balmes ja reformat, a l’altura de la plaça de Molina / AJUNTAMENT

Pacificar el carrer i un carril menys

L’objectiu d’aquesta reforma és pacificar el carrer de Balmes, reduint els carrils de circulació, ampliant voreres i guanyant més verd. Les noves voreres tindran una amplada mitjana de 4,35 metres a cada banda, de manera que creixeran en 1,90 metres respecte a la mida actual. En total, s’actuarà sobre una superfície de 15.000 m². El projecte preveu també plantar 110 arbres.

Dels quatre carrils actuals, dos per sentit, es passarà a tres en total, és a dir, amb la reforma se’n perdrà un. Dels tres carrils, dos seran de pujada en sentit muntanya –un per al trànsit privat i un de compartit per a busos i trànsit privat– i un de baixada en sentit mar per a busos i trànsit privat. També hi haurà un carril de serveis tocant a la vorera Besòs amb uns 130 metres lineals de places de càrrega i descàrrega, 147 places d’aparcament per a motos, quatre places d’aparcament per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda, parades de bus i contenidors.

Calçada del carrer de Balmes / JORDI PLAY

Amb les obres, i per facilitar els desplaçaments, es faran nous passos de vianants a la plaça de Molina, a la confluència de Sant Hermenegild amb Copèrnic (al costat mar), i a Pàdua (al costat muntanya). També es faran voreres passants als encreuaments amb el carrer de Putxet, el carrer de Sant Hermenegild amb Copèrnic, i el de Francolí. A més, es renovarà la pavimentació de tot l’àmbit i es millorarà el sistema de recollida d’aigües.

Més trams pendents

El tram de les places Molina i de Joaquim Folguera no és l’únic de Balmes pendent d’una reforma. Executades ja les reurbanitzacions des de la Diagonal fins a la plaça de Molina i des de la Diagonal fins a la Gran Via, romanen també oblidades les remodelacions entre la plaça de Joaquim Folguera i la plaça Kennedy i entre el carrer de Pelai i la Gran Via, aquesta part amb projecte fet des del 2016.

Fins ara, la darrera reforma que s’havia fet era des de la Diagonal fins a la plaça de Molina, que es va executar amb Xavier Trias d’alcalde. El govern de Trias va deixar preparat el projecte des de la plaça de Molina fins a la plaça de Joaquim Folguera, però durant els dos mandats d’Ada Colau la remodelació va quedar oblidada, ja que només es va revisar el projecte entre els anys 2017 i 2018, però un cop fet va quedar de nou als calaixos.

Més notícies
Notícia: Expectació per un incendi al carrer Balmes que ha causat una gran fumera
Comparteix
S'han cremat un cobert i part del menjador d'un àtic i cap persona ha resultat ferida

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jaume a abril 24, 2024 | 11:48
    Jaume abril 24, 2024 | 11:48
    Una altra frikada post Colau. Balmes té dues direccions pujada i baixada. Reduïr carrils és una burrada ja que es una vía que accedeix a les sortides de BCN. Els veïns són ingenus, quan vegin que amb només un carril es formin embussos, estaran super contents...... No aprenem
  2. Icona del comentari de: Barceloní. a abril 24, 2024 | 13:06
    Barceloní. abril 24, 2024 | 13:06
    Al carrer de Balmes se li pot aplicar alló de val mes tard que mai.
  3. Icona del comentari de: JordiP a abril 24, 2024 | 14:31
    JordiP abril 24, 2024 | 14:31
    És una altre cigronada. Una autèntica barbaritat urbana que lamentarem tota la vida. Un dels molt pocs carrers que permet recòrrer Barcelona de dal a avall i viceversa quedarà estrangulada per sempre. Sembla mentida quina conxorxa han muntat els urbanistes per a jugular Barcelona fins a la mort comercial. Ja van matar la indùstria (ah, aquella Llei d'indústries molestes, perilloses, etc.) i ara aconseguiran embossar la ciutat. Algú s'ha fixat el caos que es forma al carrer Gran de Gràcia per les furgonetes descarregant mercaderies? Estan matant el pas de la sàbia de la ciutat! Estan boxios o què? No troben cap cosa millor en què gastar el seu temps i els nostres diners? Què esperem els barcelonins per aixecar-nos i fer-los parar en la seva dèria paralitzadora?

Respon a Barceloní. Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa