Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona instal·larà 50 radars nous a la ciutat per reduir la velocitat
  • CA

L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat que instal·larà 50 radars nous a la ciutat per reduir la velocitat de circulació i així reduir l’accidentalitat. L’excés de velocitat és un dels factors que més influeix com a causa indirecta dels sinistres i sovint agreuja les seves conseqüències. Per això el govern municipal ha decidit que, en paral·lel a les campanyes de conscienciació i sensibilització, cal una estratègia més directa.

L’aposta de l’àrea de Mobilitat és desplegar un sistema de control automàtic dels excessos de velocitats mitjançant una xarxa de radars a l’interior de la ciutat que inclourà quatre nous radars de tram –un per sentit al túnel de Badal i a la ronda Litoral–, 32 radars de punt repartits per l’interior de la ciutat, 12 radars de punt situats en entorns escolars –on la velocitat màxima es reduirà a 30km/h– i l’habilitació de 30 noves ubicacions per situar-hi radars pedagògics de manera rotatòria.

Aixecar el peu de l’accelerador

La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha admès que la mesura podria generar “inquietud” entre els barcelonins, però ha recordat que l’objectiu dels radars no és posar multes sinó garantir que tots els conductors respecten els límits de velocitat. Per això ha avançat que tots els radars estaran senyalitzats i “tothom sabrà on es troben”. Segons Alarcón, el missatge és clar: “Volem que els límits de velocitat es compleixin”.

L’any passat les multes per excés de velocitat es van gairebé duplicar, passant de 350.000 a més de 600.000. La teoria dels tècnics de Mobilitat i de la Guàrdia Urbana és que el confinament i les restriccions posteriors han buidat els carrers i els cotxes que han circulat amb més freqüència han tingut una falsa sensació de seguretat que els ha empès a prémer més l’accelerador. “El repte és rebaixar de manera generalitzada la velocitat, hem d’aixecar el peu de l’accelerador”, ha insistit Alarcón.

Radars de tram

El nou sistema de radars s’estrenarà el pròxim mes de març amb un nou radar de tram als dos sentits de circulació del Túnel de la Rovira –ja anunciat–, que va des de la plaça Alfons el savi fins a la rambla del Carmel. Serà el segon radar d’aquestes característiques de la ciutat després de la instal·lació el 2016 a la ronda de Dalt –només un sentit de circulació– entre la plaça Karl Marx i el nus de la Trinitat.

També s’instal·laran radars de tram al Túnel de Badal entre la plaça Cerdà i l’avinguda Diagonal –que entrarà en funcionament a l’estiu– i a la ronda Litoral en el tram comprès entre la Barceloneta i Miramar amb l’objectiu de posar-lo en funcionament el 2022. El consistori ha optat per aquest tipus de radar perquè permeten identificar “aquells vehicles que superen el límit de velocitat de forma continuada” i, a més, permeten “estudiar els moviments i els fluxos circulatoris”. 

Nous radars de punt

Comentaris

  1. Icona del comentari de: :) a març 01, 2021 | 15:03
    :) març 01, 2021 | 15:03
    Amb patinet puc anar a 50km per tots els carrers 30km pacificats i sense risc a multes.
    • Icona del comentari de: Un supervivent de la Barcelona post-colau a març 01, 2021 | 20:25
      Un supervivent de la Barcelona post-colau març 01, 2021 | 20:25
      Si... ja et dic jo... a nou Barris, els MENAS i els quillos van moltíssim mes ràpids per la acera, fora dels carrils bici amb aquests patinets infernals, que els cotxes circulant. La petita diferència... al conductor el tenen agafat pels pebrots, el MENAS no paguen multes, viuen gracies a elles...
  2. Icona del comentari de: Pacificador a març 01, 2021 | 15:04
    Pacificador març 01, 2021 | 15:04
    Amb patinet puc anar a 50km per tots els carrers 30km pacificats i sense risc a multes.
  3. Icona del comentari de: Nuria Marihn a març 01, 2021 | 19:41
    Nuria Marihn març 01, 2021 | 19:41
    L'Ajuntament hauria d'informar-nos 1/ del cost d'aquest projecte i a qui s'ha contractat per la seva instal·lacio i manteniment. 2/ En quines frequencies funcionen i quines mesures de contamianció electromagnética aporten a l'entorn, Está bé pacificar el trànsit.... pero a canvi de contaminar amb emisions no ionitzants, no es acceptable. PROPOSO que de la mateixa manera que informen on estan els radars, ens informin on estan les a tenes 5G. Molts ciutadans evitarem pasar per allà.
    • Icona del comentari de: Un supervivent de la Barcelona post-colau a març 01, 2021 | 20:28
      Un supervivent de la Barcelona post-colau març 01, 2021 | 20:28
      hehehe... demanes massa. Això son el que es diuen "mides ideològiques"... es a dir, el fi justifica els medis i tant fot el com s'aconsegueixi. Per endavant, ja saps que tots aquests projectes, habitualment s'adjudiquen a dit, o sigui, paga i calla.
  4. Icona del comentari de: Un supervivent de la Barcelona post-colau a març 01, 2021 | 20:20
    Un supervivent de la Barcelona post-colau març 01, 2021 | 20:20
    "l’objectiu dels radars no és posar multes ..." No, mai ho ha sigut, per això cada vegada posen mes trampes als conductors... Com els perillosíssims semàfors no sincronitzats del carrer aragó, que es posen vermells sense avisar quan la resta estan tots verds, i esclar, tels menges o frenes de cop estampantse la moto que et ve darrera. Això se'n diu "fricció cognitiva"... o sigui, putejar el sentit comú per tal que caiguis en paranys invisibles.
  5. Icona del comentari de: Carles Aros a desembre 16, 2021 | 22:49
    Carles Aros desembre 16, 2021 | 22:49
    L'ajubtament diu mentides, de com va el tema del concurs i tot ests preparat per que guanyi una empresa en concret, les bases estan fetes a mida i vulneren la lliure concurrencia.

Respon a Un supervivent de la Barcelona post-colau Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa