L’AMB obligarà les VTC a informar de les tarifes de transport als usuaris

L’AMB obligarà les VTC a informar de les tarifes de transport als usuaris després que el ple de l’organisme hagi aprovat de forma definitiva la normativa que regula el servei de les VTC. Amb els vots a favor d’Entesa -en què s’inclouen els comuns-, el PSC i la CUP, la norma ha sortit endavant amb els vots en contra de PP i Cs i l’abstenció d’ERC i PDECat. 

[r:1]

A l’article 18 de la norma l’AMB obliga a portar “els quadres de preus vigents” del servei. L’opacitat en la informació sobre les tarifes de preus és una de les queixes dels usuaris contra empreses com ara Uber i Cabify. La norma, a més, estableix de forma definitiva l’obligació de contractar les VTC amb una hora d’antelació.

El reglament de l’AMB insta els conductors de VTC a registrar els vehicles i els serveis al registre electrònic de la Generalitat, en què hauran d’informar del moment i lloc d’inici i final dels viatges amb usuaris. D’aquesta manera l’administració controlarà que es respecta l’hora d’antelació i la prohibició de buscar clients. La regla també recull l’obligació d’esperar a rebre peticions de serveis amb el cotxe aparcat i no en moviment. 

Els vehicles VTC hauran d’estar identificats amb adhesius col·locats a la part inferior dreta de la lluna posterior. A més, els cotxes hauran de tenir un màxim de 10 anys d’antiguitat, amb algunes excepcions per a cotxes adaptats.

Pel que fa al màxim d’hores que poden treballar els conductors, entre les sis i les 22 hores podran fer-ho un màxim de 10 hores, amb dues hores per menjar. Entre les 22 i les sis hores, el màxim serà de vuit hores. 

Colau no assisteix al ple

L’alcaldessa de Barcelona i presidenta de l’AMB, Ada Colau, no ha assistit al ple de l’AMB en què s’ha aprovat la norma de les VTC. El regidor d’ERC Jordi Coronas ha censurat que la líder del consistori no hagi presidit el ple. “Per càrrega d’agenda segur que no ha estat”, ha ironitzat Coronas, qui a més ha acusat Colau d'”omissió de responsabilitat”. “Quan algú governa ho ha de fer fins el darrer moment”, ha rematat.

Élite Taxi, “decebut” amb ERC

El portaveu d’Élite Taxi, Alberto Tito Álvarezs’ha mostrat sorprès perquè ERC s’ha abstingut. Tot i que no ha atacat el PDECat, que també s’ha abstingut, Álvarez ha dit que està “decebut” amb el partit republicà i que no entén que “es posin de perfil”. “Vostè sap què és Uber?”, ha preguntat el portaveu d’Élite a Maragall a través d’un missatge de Whatsapp difós per a periodistes. “Crec que no en té ni idea, perquè Uber està cometent delictes continuats a Espanya”, ha afegit.

Malgrat tot, Álvarez ha afirmat que el sector del taxi està “satisfet” perquè l’aprovació del reglament VTC és “la culminació de la lluita”. 

Nou comentari

Més notícies

Cabify torna i promet la “immediatesa de sempre” a partir del segon viatge

L'empresa operarà de nou a la capital catalana a partir de demà

La Generalitat sanciona Cabify amb quatre multes per incomplir els 15 minuts d’antelació

Les sancions són de 600 euros cadascuna
Els responsables d'Unauto, en una roda de premsa recent /  X.F.C.

La patronal de VTC es distancia del retorn de Cabify

L'associació que agrupa el sector estudia l'escletxa legal a la que diu emparar-se l'aplicació mòbil
El fundador de Cabify, Juan de Antonio, a la conferència a Forum Europa. | A. L.

El fundador de Cabify: “El problema del taxi és que ha tingut uns líders molt radicals”

Juan de Antonio ha afegit que els taxistes "radicals" no han volgut mirar cap endavant"