Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’Ajuntament mou fitxa per eliminar la parada de bus encoberta de Meridiana
  • CA

La nova Meridiana avança. Aquest dimecres l’Ajuntament ha presentat com serà la reforma del següent tram que queda per fer. Sense dubte, el més polèmic de tots. Els veïns desconfien que el verd es converteixi en el gran protagonista del carrer, però reconeixen que s’eliminarà gran part del soroll, fet que celebren enèrgicament. En tot cas, tal com va explicar el TOT Barcelona, la polèmica no ve ni pel verd ni pels cotxes, sinó per una parada de busos interurbans “encoberta” a l’altura del metro de Sagrera. L’Ajuntament, però, comença a moure fitxa per rebaixar les crítiques i estudia de quina manera es pot eliminar aquesta parada.

La tinenta d’urbanisme, Janet Sanz, reconeix que un dels objectius és que els busos que venen d’altres comarques “puguin entrar ràpidament a Barcelona” i que aquest és el principal motiu pel qual incorporen “un nou carril bus” en aquest tram. Però des de l’Ajuntament són conscients del malestar que s’ha generat entre els veïns, i per això demanaran a la Generalitat “que moltes de les línies que entren a Barcelona facin aturada a l’estació de Fabra i Puig o al nou hub intercanviador de les Glòries”. Aquest fet permetria reduir una quantitat important dels busos que actualment s’aturen durant una bona estona a Meridiana.

Els veïns, tips dels problemes que generen els busos interurbans | Twitter AVV La Sagrera

Objectiu: reduir 7 de cada 10 busos

Des de l’associació de veïns celebren que l’Ajuntament s’hagi obert a estudiar les seves al·legacions. “Com a mínim, reconeixen que han sentit a parlar del problema”, diu al TOT el portaveu veïnal Oleguer Méndez. L’executiu està treballant en una nova proposta per redistribuir les línies més conflictives en altres parades i aviat la presentarà a la Generalitat, l’òrgan que pot modificar els horaris dels busos interurbans. Ara bé, fonts municipals reconeixen a aquest diari que no hi ha res tancat i que encara hi poden haver canvis.

Sigui com sigui, la regidoria de Mobilitat ja té al cap les línies mestres d’aquesta proposta. És més, en l’últim Consell de barri de la Sagrera, el Gerent de Mobilitat i Infraestructures de l’Ajuntament, Manuel Valdés, va obrir la porta a què 7 de cada 10 busos que actualment paren a la Meridiana deixin de fer-ho després de la reforma. Els tècnics municipals calculen que 451 autobusos acaben cada dia el seu recorregut a l’altura de Sagrera i, per tant, s’hi estan una estona llarga aturats a la polèmica parada. D’aquests, l’Ajuntament considera que uns 162 –els de la UAB i Ripollet– no fan recorreguts tan llargs com per haver de descansar tant a l’inici com el final del recorregut i proposarà a la Generalitat que la pausa reglamentària es faci fora de la ciutat.

Plànol de la reforma del tram polèmic presentat al Consell de Barri

Hi ha altres parades que sí que necessiten regular el temps de descans a Barcelona. En aquest sentit, els busos que venen de Badia, Montornès i Caldes (24 expedicions) poden aturar-se a Fabra i Puig. Aquesta solució és una de les principals peticions veïnals, però Valdés avisa que “no podem abusar d’aquest recurs perquè l’intercanviador principal està a Sagrera”. Tot i això, es proposa allargar un total de 125 trajectes més fins al Clot, fet que permetria utilitzar Meridiana-Sagrera com una parada més i no com a final de línia. Si la Generalitat acceptés, aquestes mesures reduirien l’impacte dels busos en un 69%.

Eliminar la volta que els fa entrar al barri

Una altra situació polèmica la generen els busos que aprofiten els carrers de la Sagrera per girar i tornar a Meridiana, un fet que enutja especialment als veïns dels carrers afectats. En aquest sentit, la nova proposta contempla l’opció que aquests busos girin just abans d’arribar al carrer de Felip II, a la cruïlla entre Espronceda i Meridiana. “Abans del pas de vianants, quan el semàfor d’aquests estigui en verd, el bus donarà la volta i així no envairà el barri”, apuntava el gerent de mobilitat al Consell de Barri. Segons el consistori, aquest gir eliminarà el 58% dels autobusos que entren actualment al barri.

Els veïns s’ho miren amb distància

Segons Valdés, la intenció de l’executiu és reduir tots els autobusos que acaben a Meridiana. “No volem estació en superfície, sinó una parada d’intercanvi”, admetia en la darrera trobada veïnal. En tot cas, eliminar per complert la parada de bus “no és una acció immediata, sinó a mitjà llarg termini”. L’executiu també demana als veïns “anar units” a les reunions amb la Generalitat per poder fer efectives aquestes propostes.

Mentrestant, el veïnat s’ho mira amb distància. “Si això comporta una modificació de les línies que s’aturen a Meridiana, doncs que ho facin”, diu el responsable d’urbanisme de l’Associació de Veïns de la Sagrera, Oleguer Méndez. I fa un advertiment: “Li direm a la Generalitat que rebutgi qualsevol proposta que mantingui una estació al mig de la ciutat perquè tenim autobusos per tot arreu”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa