L’aeroport de Barcelona-El Prat afronta la suspensió de diverses connexions entre la capital catalana i els Estats Units. En concret, es tracta de tres rutes de la companyia Level. Segons ha revelat un compte d’informació sobre l’aeroport a les xarxes, l’afectació s’estèn a Nova York, San Francisco i Boston. D’aquesta manera, l’aeroport segueix aclaparant l’actualitat informativa i, mentre la seva ampliació suposa una triple crisi de governs, també veu com es modifica el seu pla de connexions internacionals.
En un text compartit a Twitter, el compte que explica els canvis no dona explicacions. Ara bé, anuncia les dates concretes de cada afectació. Es cancel·la el servei que connectava Barcelona i Nova York amb aquest operador durant uns quatre mesos. Entre el 27 de setembre de 2021 i el 2 de març de 2022 no hi haurà aquesta ruta. Malgrat això, la idea és que quan torni, la freqüència sigui de quatre vegades per setmana i no tres, com fins ara.
Pel que fa a l’enllaç amb San Francisco, a Califòrnia, els vols queden suspesos durant gairebé mig any, des del pròxim 29 de setembre fins al 29 de març de l’any vinent. Amb Boston, però, el problema és que es demora l’activació d’aquests vols directes de Level. No es preveu tenir-los en marxa fins a finals de març, fet que suposa que es torna a endarrerir l’arrencada d’aquest servei i el temps sense connexió directa amb Barcelona arribarà als dos anys almenys.
Es dona la situació que Level havia anunciat el passat 30 de juny el retorn de l’activitat aèria entre San Francisco i Barcelona. Es presentava aquesta connexió ressaltant que era la primera aerolínia a enllaçar les dues ciutats amb una freqüència de dues vegades a la setmana. Tanmateix, el funcionament d’aquest servei no s’ha estès gaire. Tres mesos després, es torna a suspendre.
Mentrestant, Fly Level no ha fet cap moviment públic sobre el tema ni ha respost els intents de contacte d’aquest diari. Fonts d’Aena, per la seva part, es limiten a destacar que les úniques autoritzades a comentar la gestió operativa dels seus vols són les mateixes companyies aèries.
La notícia, a més, es produeix en ple debat sobre el futur de l’aeroport de Barcelona-El Prat. Després que el govern espanyol anunciés la retirada del finançament de 1.700 milions d’euros per a l’ampliació de la infraestructura, tot acusant l’executiu català de trencar l’acord previ, ha quedat un panorama novament incert sobre aquest espai aeri. Alhora, ha incidit en les diferències de tres governs de coalició. El de l’Estat, on el PSOE força cap a una ampliació tot i que afecti a la zona protegida de La Ricarda i Unides Podem s’hi mostra en contra. El de la Generalitat, amb el sector de Junts per Catalunya forçant cap a una entesa amb el govern espanyol i el d’Esquerra Republicana posant com a condició la preservació de l’espai protegit mediambentalment. I el de l’ajuntament barceloní, amb el PSC tancant files amb la formació socialista espanyola i els comuns mantenint-hi l’oposició.