Adif dona per fet que serà FGC i no Renfe qui gestioni la nova línia a l’aeroport

El gestor ferroviari hauria preferit que fos l'empresa espanyola qui s'encarregués d'explotar el servei

La presidenta d’Adif, Isabel Pardo de Vera, ha donat per fet aquest dilluns que serà FGC qui operi el servei del tren entre el centre de Barcelona i l’aeroport del Prat. La Generalitat ja va encarregar en l’anterior legislatura a FGC la gestió d’aquesta línia i de fet la companyia ja ha licitat la compra i manteniment de deu trens per 187 milions. Renfe, però, també ha reivindicat poder operar aquest servei estenent les línies R2 i R4 amb la finalitat de no saturar més els túnels que creuen la ciutat.

En una conferència al Col·legi d’Enginyers de Camins, Pardo de Vera ha subratllat que dels 6.170 nous llocs de treball per a la renovació generacional del personal de la companyia, al voltant d’un miler seran a Catalunya. Fa poques setmanes, Adif va adjudicar la segona fase de les obres per 64 milions d’euros i un termini d’execució de dos anys. Els treballs inclouen la connexió amb la línia d’ample convencional Barcelona-Vilanova, actuacions en el túnel i a les estacions de les terminals 1 i 2. Pardo de Vera ha destacat que el servei es durà a terme sota Obligació de Servei Públic d’un “operador diferent a Renfe”.

Competència catalana

En compliment a l’Estatut, la Generalitat té plenes competències en la gestió ferroviària de les línies que transcorren íntegrament per Catalunya i per tant, Adif li haurà d’entregar l’obra un cop acabada. Fa dos anys, l’ens gestor d’infraestructures no era partidari, però, que fos un altre operador diferent a Renfe qui es fes càrrec del servei, segons consta en un correu electrònic al qual ha tingut accés l’ACN escrit per l’interlocutor d’Adif, Carlos Quingles. En el text, expressa les seves reserves “per les moltes complicacions i els pocs beneficis” des del punt de vista operatiu i de planificació.

En la seva conferència telemàtica des de la seu del Col·legi de l’Enginyeria de Camins, Pardo de Vera ha enumerat els diferents projectes que ha dut a terme la companyia en els darrers anys a Catalunya, com l’actuació del 4+4 a Sants, on ha afirmat que es va dur a terme una “vertadera cirurgia ferroviària”; la millora de túnels, o la implantació de l’ERTMS a Manresa, Sant Andreu Arenal, Bellvitge o Sant Andreu així com en el 75% del tram entre Mataró i l’Hospitalet, o la licitació per a la implantació també a l’Hospitalet de Llobregat, Sant Vicenç de Calders, Reus, Tarragona i Port Aventura, entre d’altres; i ha fet un repàs de les actuacions previstes en el Pla de Rodalies.

Més llocs de treball

Pel que fa als llocs als 6.170 llocs de treball que traurà a concurs Adif fins al 2025, Pardo de Vera ha concretat que un miler serien a Catalunya. “La falta de recursos humans ens treia la son”, ha assegurat la presidenta d’Adif, que ha avançat que per a aquest curs ja es llançarà la convocatòria per a la incorporació dels 2.000 primers treballadors i ha remarcat que es durà a terme un “relleu generacional sense precedents”.

La presidenta d’Adif també ha ressaltat la col·laboració amb les autoritats portuàries de Barcelona i Tarragona. “El Port de Barcelona serà la palanca fonamental per al desenvolupament logístic i de l’activitat econòmica, no només per a Catalunya sinó també a Espanya i a Europa”, ha comentat Pardo de Vera, que també ha mostrat el seu desig que la societat catalana “visualitzi el compromís” de la companyia.

En aquesta línia, ha posat l’exemple de l’estació de la Sagrera i l’avantprojecte al voltant de l’Estació de Sants i que es presentarà en breu en el marc d’un procés de participació ciutadana en col·laboració amb l’Ajuntament i la Generalitat, entre d’altres projectes actualment en marxa.

Comentaris

    Anònim 08/06/2021 11:27 am
    doncs en poc temps podrien deixar de pasar per sants i acabar per pl Espanya fins a gracia en la nova ampliacio de FGC

Nou comentari