L’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i Turisme de Barcelona han posat en marxa aquest dissabte la campanya Barcelona x tu. Tu x Barcelona perquè la gent torni als comerços, restaurants i hotels del centre. Es tracta d’un joc que pretén convertir els barcelonins en “prescriptors de la ciutat” a través d’Instagram.
La campanya interactiva s’allargarà fins a finals de juliol i ha comportat la instal·lació de grans lones a Via Laietana i una vintena de torretes distribuïdes en punts neuràlgics del centre. Aquesta iniciativa tindrà una intensa presència a les xarxes socials i combina el format offline i la connectivitat digital. Barcelona x Tu. Tu x Barcelona ha comptat amb el suport de les diferents entitats representatives del sector comercial, i una especial implicació de Barcelona Oberta, l’entitat que aglutina els eixos comercials del centre de la ciutat.
Il·lustracions i QR al centre de la ciutat
La campanya repta al visitant a trobar les diferents il·lustracions i QR repartits pel centre de la ciutat i a descobrir què hi ha al darrere. Amb proposta diferent, el centre de Barcelona vol tornar a connectar amb la ciutadania de la regió metropolitana i reivindicar-se com una àrea urbana creativa, tecnològica i amb alta qualitat de vida
La iniciativa forma part del Pla de Reactivació del Comerç que l’Ajuntament de Barcelona va posar en marxa fa un any per ajudar al sector a recuperar-se de la crisi provocada per la pandèmia, i en una segona fase, per reactivar-se i preparar-se pel canvis d’hàbits de consum. Aquesta acció promocional també s’emmarca en les actuacions impulsades des del Govern de la Generalitat, a través del Departament d’Empresa i Treball, per reactivar els sectors del comerç, la restauració i el turisme, especialment afectats per la Covid-19.