La farmacèutica francesa Sanofi ha anunciat que té previst ampliar un 33% la plantilla del seu hub digital de Barcelona, des d’on gestiona els programes estratègics de la companyia en àrees de negoci com les finances, les dades o la cadena de subministrament. La multinacional incorporarà un centenar de treballadors l’any vinent, reforçant així la seva aposta per la capital catalana. Sanofi ha ampliat un 80% la seva plantilla a Barcelona des del 2020.

Actualment, la farmacèutica té 300 empleats de 40 nacionalitats treballant al seu hub internacional, dels quals el 65% tenen menys de 40 anys. Sanofi va instal·lar el seu hub a Barcelona el 2016 amb l’objectiu de convertir-lo en la “columna vertebral” de la transformació digital de la companyia. Segons les dades del grup, el centre de la capital catalana gestiona el 35% dels ingressos de l’empresa, tot i que té previst que aquest percentatge arribi al 100% l’any 2025.

Barcelona, ciutat digital

En els últims mesos grans multinacionals han apostat per Barcelona com a centre per impulsar la transformació digital del seu negoci. A finals d’octubre, Pepsi va anunciar que té previst instal·lar el seu nou hub digital a l’àrea metropolitana de Barcelona, que comptarà amb uns 400 treballadors. La multinacional té la seva seu al World Trade Center Almeda Park de Cornellà i invertirà uns 70 milions per posar en marxa el nou centre.

Un mes abans, Microsoft també va comunicar que havia triat Barcelona per posar en marxa un centre de recerca punter especialitza en àrees avançades d’enginyeria de software per a Intel·ligència Artificial, Machien Learning i Deep Learning. El nou hub forma parta de la xarxa de centres d’investigació que la multinacional té repartit per tot el món. Començarà la seva activitat amb una trentena d’enginyers de software i científics de dades amb la previsió d’incrementar la plantilla fins al centenar de treballadors en els pròxims anys.

Nou comentari