Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Pepsi tria Barcelona per crear un ‘hub’ digital mundial
  • CA

Pepsi ha triat l’àrea metropolitana de Barcelona per instal·lar el seu nou hub digital mundial amb la previsió de crear entre 400 i 500 llocs de feina en els pròxims anys. Tot i que la companyia no ha volgut confirmar la notícia perquè encara és “massa d’hora” per donar detalls, fonts pròximes a l’operació han donat per fet l’aterratge de la multinacional estatunidenca a la capital catalana. La decisió de Pepsi segueix l’anunci de Microsoft, que fa tot just un mes va anunciar que instal·laria a Barcelona un centre d’investigació de primer nivell que pot arribar a tenir un centenar de treballadors qualificats quan estigui a ple rendiment.

La multinacional estatunidenca té la seva seu al World Trade Center Almeda Park de Cornellà de Llobregat i tot sembla indicar que també instal·larà el seu hub digital en aquesta zona. Pepsi, que té uns 2.500 treballadors a l’estat espanyol, té previst invertir 70 milions d’euros per posar en marxa el nou centre, que espera arribar al mig miler de treballadors en els pròxims amb l’encàrrec de coordinar la transició digital del grup a tot el món. Es tracta d’una missió molt important pel futur de la multinacional, que té gairebé 300.000 empleats a tot el món i factura més de 60.000 milions d’euros anuals.

El director general de PepsiCo al sud-oest de Europa, Narcís Roura, durant una ponència a Esade / Europa Press

Pepsi ha triat Barcelona perquè tant la ciutat com la seva àrea metropolitana tenen un gran prestigi internacional en el sector de les noves tecnologies i les grans empreses troben moltes facilitats per invertir-hi. De fet, tant l’Ajuntament com la Generalitat han estat treballant amb els responsables de la companyia durant més d’un any per concretar l’arribada de Pepsi. Les relacions amb la multinacional són molt fluides, ja que fa dos anys Pepsi ja va apostar per crear un centre de recollida i anàlisi d’informació de mercat que després serveis als seus equips de màrqueting per decidir les estratègies publicitàries del grup.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ton c. a octubre 21, 2021 | 10:32
    ton c. octubre 21, 2021 | 10:32
    ja ho saben aixó a Madrid,m´hi jugo un pésol que aixó no es fara

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa