Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Puja el preu del taxi: Aquestes són les tarifes pel 2023
  • CA

Els taxistes de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han rebut aquest dimecres quines seran les tarifes que hauran d’aplicar el 2023. En general, totes elles presenten un increment important en la majoria de tarifes disponibles. També s’actualitzen els suplements i el preu de la baixada de bandera, tant en aquelles situacions que es mesuren amb el taxímetre, com en les que tenen un preu tancat.

Quant augmenten els preus?

Segons comunica Élite Taxi, la tarifa que s’aplica en dies laborables durant el dia (T1) augmenta un 5,1% a trets general. D’altra banda, la nocturna, de dissabtes i festius (T2) puja un 6,2% respecte a aquest any. La tarifa que suposa el preu dels trajectes del Moll Adossat a l’Aeroport de Barcelona i en els trajectes de l’Aeroport de Barcelona al Moll Adossat (T4), en canvi, és l’única que es manté.

Tots els preus de 2023

A trets generals, la tarifa 1 (T-1) passen de costar 1,21 euros el quilòmetre a 1,23. La tarifa 2 (T-2) també augmenta i passa dels 1,45 euros/km enguany als 1,51 de l’any vinent. El preu de baixada de bandera també augmenta en tots dos casos i passa a costar 2,55 euros, 15 cèntims més que aquest any. Aquests increments suposen, per exemple, que anar de l’Eixample de Barcelona a l’Aeroport del Prat un dissabte al matí passa de costar els 25 euros —aproximats— que costa ara, als 27 que costaria el 2023 (sempre que no hàgim d’aplicar cap mena de suplement).

Font: Èlite Taxi

Els taxistes, contra la Tarifa 3

Malgrat tot, la tarifa que més polèmica genera és la tercera. La T-3 té un preu tancat que únicament es pot contractar a través aplicacions d’algunes empreses de mediació del servei del taxi que han passat la validació dels serveis tècnics de l’IMET. El preu tancat es calcula sumant l’import de la baixada de la bandera més el preu per quilòmetre des del punt d’origen al punt de destí i els suplements.

Élite Taxi considera que aquesta tarifa és “discriminatòria” perquè “cada mediadora contracta el seu propi sistema cartogràfic i de gestió de les rutes amb empreses com Google i després apliquen el seu propi càlcul”. Els taxistes consideren que això es produeix fora del taxímetre i facilita que hi hagi “manipulacions en el càlcul de les rutes”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa