El Prat es consolida a la primera divisió d’aeroports europeus

Tancarà l'any amb més de 52 milions de passatgers i pot avançar a Istanbul per situar-se com el sisè amb més trànsit del continent

Barcelona s’encamina cap a un nou any de rècords i es consolida a la primera divisió d’aeroports europeus. Si no hi ha cap contratemps al desembre, l’aeroport del Prat tancarà l’any amb gairebé 53 milions de passatgers, al voltant d’un 5% més que el 2018. Amb aquestes xifres, Barcelona creixeria un any més per sobre de la mitjana mundial i li permetria avançar Istanbul com a sisè aeroport amb més trànsit d’Europa, una posició que segurament serà temporal perquè la ciutat turca acaba d’estrenar un nou aeroport i encara li falta rodatge.

Segons l’Observatori de Tràfic Aeri que elabora cada trimestre la Cambra de Comerç de Barcelona, una de les principals fortaleses de l’aeroport del Prat és la gran capacitat d’atraure visitants, sigui per negocis o turisme. “Barcelona supera Londres-Heathrow i se situa en la primera posició en tràfic d’origen i destí, és a dir, sense comptar els passatgers de connexió”. Fins al mes d’agost, la capital catalana només ha registrat un 7% de passatgers en connexió, una xifra molt baixa en comparació amb el 36% de Madrid-Barajas o el 32% del mateix Londres-Heathrow.

Si es fa la mateixa classificació per àrees metropolitanes, el fet que Barcelona només tingui un aeroport li fa perdre posicions perquè la resta de competidors europeus en tenen més d’un. Així, Londres (5 aeroports), París i Moscou (3) i Istanbul (2) superen la capital catalana en nombre total de passatgers directes, mentre que Milà (3) queda just per darrere. La gran eficiència de l’aeroport del Prat demostra el gran potencial de Barcelona com a destí i la situa com “una de les ciutats millor connectades d’Europa”.

Més puntualitat i viatgers internacionals

Un dels punts dèbils de l’aeroport del Prat és la puntualitat, molt penalitzada per l’ús restringit de les seves pistes i la congestió de l’espai aeri europeu. Segons la Cambra de Comerç, és un aspecte que “limita la competitivitat de la infraestructura” i celebra que aquest 2019 s’hagi pogut reconduir una mica la situació. Entre els mesos de gener i octubre, la puntualitat –es considera puntual un vol que surt amb menys de 15 minuts de retard– del total d’operacions es va situar en el 71%, nou punts més que l’any passat.

Pel que fa a la tipologia dels passatgers, el segment intercontinental es manté com el més actiu de l’aeroport i fins al setembre creixi un 11,6% gràcies a la bona marxa de les noves rutes que s’han obert els últims anys. Tot i això, el fet que dos de cada tres viatgers intercontinentals viatgi fins a Barcelona de forma indirecta demostra que encara hi ha molt camí per recórrer. Només aquesta temporada d’hivern s’han inaugurat tres noves rutes: una d’Air Senegal a Dakar, una altra d’Emirates a la Ciutat de Mèxic i una tercera de Bluebird a Tel Aviv.

Més informació

Nou comentari