El Port veu “desproporcionada” la marxa lenta i demana als transportistes que tornin al diàleg

Les protestes de la setmana passada van fer que la infraestructura treballés al 50% de la seva activitat habitual

La presidenta de l’Autoritat Portuària de Barcelona, Mercè Conesa, ha demanat “calma i serenitat” als transportistes autònoms per tal de poder avançar en les converses iniciades en les últimes setmanes i trobar una sortida al conflicte per les condicions laborals del sector. Conesa ha explicat que respecta el dret de protesta dels transportistes, però que el port veu “desproporcionada” la marxa lenta que han dut a terme aquest dilluns pel centre de Barcelona.

“Tenim les agendes obertes per reunir-nos”, ha afegit Conesa. Segons els càlculs de l’Autoritat Portuària de Barcelona, les marxes lentes que hi va haver la setmana passada van provocar que “el port treballés al 45% o al 50%” de la seva activitat habitual, mentre que aquest dilluns l’activitat era força “normal”. Fins al final del dia no se sabrà quin ha estat l’impacte real de la protesta dels transportistes, que han reunit uns 700 camions.

[r:1]

Respecte als excessius temps d’espera que hi ha per recollir mercaderies al port, una de les grans reivindicacions dels transportistes, Conesa ha recordat que existeix una aplicació mòbil que permet saber “de manera exacta quins són els retards que hi ha a les terminals”. Tot i reconèixer que es poden donar “incidències puntuals” que afecten alguns transportistes, la presidenta del port ha assegurat que el temps mitjà d’espera durant el mes de febrer va ser de 60 minuts, “un temps molt raonable”, ha dit.

Taula de seguiment del conflicte

Tot i això, Conesa ha declarat que les taules de seguiment estan per continuar parlant de tot el que reclamen els transportistes i ha apostat per millorar l’ús de la tecnologia per intentar reduir aquests temps d’espera. L’expresidenta de la Diputació de Barcelona també ha volgut deixar clar que hi ha “altres qüestions que no depenen exclusivament del port” i demana que hi hagi “un diàleg entre les empreses i els transportistes”.

L’exemple més evident és el preu del combustible. “És un tema que s’ha de resoldre entre privats, igual que passa amb els contenidors buits”, ha explicat Conesa, que ha emplaçat als transportistes a sumar-se a la comissió específica que s’ha creat per parlar de totes les problemàtiques que no són competència directa del port. Pròximament es presentarà un estudi sobre l’evolució del preu del combustible amb la Direcció General de Transport de la Generalitat que servirà per avaluar la situació i oferir eines de negociació.

Més informació

Nou comentari