El consell d’administració del Port de Barcelona ha aprovat aquest dimecres l’elaboració del Pla d’Actuació d’Electrificació de Molls per tenir tots aquests punts electrificats en un termini de set anys. La Direcció General del port de Barcelona elaborarà en sis mesos aquest document, que identificarà les actuacions per electrificar els molls on atraquen creuers, ‘car-carriers’, portacontenidors i ferris i que especificarà el cost de les actuacions. L’objectiu és que tots aquests vaixells rebin subministrament elèctric connectant-se a la xarxa i evitar que es mantingui amb els motors de combustió en marxa.
D’altra banda, el Port de Barcelona impulsarà també la producció d’energies renovables al recinte portuari -principalment fotovoltaica- per tal que l’energia elèctrica necessària per realitzar el subministrament als vaixells provingui de fonts de producció netes.
El passat mes de maig, el Port de Barcelona ja va sol·licitar la connexió en alta tensió des de la xarxa de Red Eléctrica Española (REE) per poder disposar de la capacitat assegurada per garantir uns 80.000 kW. Concretament, la sol·licitud consisteix en la construcció d’una connexió en alta tensió (220 Kv), des d’on les esteses en mitja tensió enviaran l’energia als molls. En total, s’espera que les inversions previstes en el Pla d’Actuació d’Electrificació de Molls arribin als 60 milions d’euros.
Pel que fa la resta d’acords, el consell d’administració ha donat llum verda a l’autorització a Terminal Catalunya S.A., que és titular de BEST al Moll Prat, per desenvolupar en la seva concessió activitats complementàries relatives als contenidors com omplir i buidar-los i rentar-los, reparar-los i mantenir-los.
Per últim, també ha aprovat la concessió d’una parcel·la ubicada a la ZAL Prat perquè CILSA, societat que gestiona la ZAL, hi aixequi una nau destinada a ser utilitzada com a centre logístic. La parcel·la té una superfície de 13.328 metres quadrats i CILSA en tindrà la concessió entre l’1 de febrer d’aquest any fins al 31 de desembre del 2041 o la durada màxima que pugui establir el Port de Barcelona.