Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Port acusa l’Ajuntament de “manipular” radicalment les xifres d’emissions de CO2
  • CA

El Port de Barcelona ha respost, amb contundència, les crítiques rebudes per l’actual govern barceloní al voltant de les emissions que genera. Així, a través d’un comunicat emès aquest migdia per l’autoritat portuària, les emissions directes i indirectes de CO2 de l’activitat del Port representarien unes 315.000 tones per any, segons uns primers càlculs realitzats seguint les metodologies acceptades pels experts a nivell internacional, assegura el text. En aquest sentit, l’ens presidit per Mercè Conesa ha destacat que “aquesta xifra queda, doncs, molt lluny de la dada de més de 5,3 milions de tones d’emissions de CO2 que l’Ajuntament de Barcelona va imputar ahir al Port en una roda de premsa de Janet Sanz, tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, i Eloi Badia, regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica”. En l’escrit dirigit als mitjans, l’autoritat portuària ha lamentat “la manipulació” de les dades. 

Així, seguint aquests còmputs, el Port de Barcelona reivindica que emet “10 vegades menys CO2 que la ciutat de Barcelona que, segons dades de l’Ajuntament, emet anualment 3.413.260 milions de tones de CO2”. Davant d’aquesta situació, la institució presidida per Conesa demana al govern d’Ada Colau que rectifiqui, ja que està posant en qüestió una activitat que genera 41.000 llocs de treball i l’1,7% del PIB de Catalunya.

Per aportar claredat als càlculs que difòn, el Port remarca que, de les 315.000 tones anuals de CO2 que provenen de l’activitat que es desenvolupa al recinte portuari, 215.000 tones provindrien dels vaixells, incloent les derivades del fondeig, maniobra i estada d’aquestes naus a port. A més, al voltant de 80.000 tones de diòxid de carboni correspondrien al consum elèctric de totes les instal·lacions que hi ha dintre del recinte del Port. I les restants 20.000 tones de CO2 provindrien de les emissions dels vehicles, tant lleugers com pesants, maquinària de terminal i indústria. 

Ahir es va explicar que, segons els estudis de Barcelona Regional en què es basen les propostes de l’Ajuntament, el Port i l’aeroport serien els responsables de l’emissió de quatre vegades més emissions de CO2 que el conjunt de la ciutat. Aquestes són les dades que indicarien que les emissions del Port són 5,3 milions de tones de CO2 cada any i les de l’aeroport, 7,6 milions de tones, quan l’emissió de la ciutat és de 3,4 milions de tones.

Tanmateix, des del Port de Barcelona reivindiquen que aquestes xifres apareixen quan se sumen “tots els viatges que fan en les seves rutes marítimes internacionals els vaixells de contenidors, ferris i creuers que han operat, en un any, alguna vegada al port”. D’aquesta manera, el comunicat de l’ens portuari critica que s’atribueixi a les seves emissions la contaminació que “un vaixell portacontenidors emet, posem per cas, quan travessa el Canal de Suez o quan escala als ports de l’Extrem Orient”. L’estudi encarregat pel Port, en canvi, computaria únicament les emissions generades per aquest vaixell mentre és a Barcelona. “Cap mètode de càlcul rigorós pot atribuir a un sol port les emissions de tota la ruta que fan els vaixells que hi escalen”, insisteix el text.

Per últim, el comunicat matisa que més enllà de les emissions dels vaixells, les “activitats portuàries” només ocupen el 6,3% de tota la columna d’emissions atribuïbles al Port. 

Més notícies
El Govern replica a Colau que els impostos al Port ja s’han pactat amb els comuns
Notícia: El Govern replica a Colau que els impostos al Port ja s’han pactat amb els comuns
Comparteix
El departament d’Economia recorda que l’acord de fiscalitat ambiental del desembre incloïa estudiar l’aplicació d’un nou gravamen als grans vaixells
L’Ajuntament reclama a la Generalitat que pressioni el port amb impostos contra la contaminació
Notícia: L’Ajuntament reclama a la Generalitat que pressioni el port amb impostos contra la contaminació
Comparteix
Regidors i treballadors municipals no podran agafar l'avió per a distàncies de menys mil quilòmetres si hi ha alternativa amb tren

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Mis Colau, ecologia stalinista i falsa a gener 16, 2020 | 08:25
    Mis Colau, ecologia stalinista i falsa gener 16, 2020 | 08:25
    Miss Colau i els seus nens necessiten de la religio eco.pastanaga, inventant.se dades i ajudan als ricatxos del BMW ELECTRIC, sense impostos i electricitat pagada pels pobres i miserables. Miss Colau la vergonya de la mentida i falsedat a doggio
  2. Icona del comentari de: JordiP a gener 16, 2020 | 10:59
    JordiP gener 16, 2020 | 10:59
    La grolleria populista dels "verandes" pseudoecologistes del nostre mai ben ponderat Ajuntament branda les xifres que més li agraden per tal d'arrencar una ovación als seus més radicals corifeus. Les superilles, el carril bicis, les dificultats al trànsit denominades "pacificació", , la paverada de la improductiva i mentidera ZBE, etc. Prenen per tontets als barcelonins i alguns, efectivament, ho són.
  3. Icona del comentari de: JordiP a gener 17, 2020 | 11:27
    JordiP gener 17, 2020 | 11:27
    Un gran motor marí gasta de 2 a 4 grams de fuel per cavall i hora. Sembla que els municipals siguin del secà: les xifres que branden són bestials. A port, la maniobra dels grans vaixells actuals es fa amb hèlices suplementàries a les amures mogudes per motors Diesel com els dels camions. També tenen diversos grups electrògens Diesel, que Por pot obviar instal·lant xarxes de subministrament elèctric al moll. Menys plorar i més actuar.

Respon a JordiP Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa