El passeig de Gràcia confia en un Nadal bo en vendes, però demana no limitar la mobilitat

La recuperació després de l’enfonsament per la irrupció de la pandèmia convida a l’optimisme a les botigues del passeig de Gràcia davant les últimes setmanes de 2021, decisives sempre perquè el comerç resolgui si l’any ha estat bo. L’artèria que fa d’aparador de grans firmes internacionals i alguns dels establiments mes luxosos de Barcelona confia en un “molt bon Nadal” per al comerç de l’avinguda, segons ha expressat l’Associació de Passeig de Gràcia aquest dimecres. El “primer tast” satisfactori del Black Friday justifica els bons auguris, ha expressat el president de l’entitat, Lluís Sans, informa l’ACN.

“Veiem les ganes del públic de gaudir i som molt optimistes”, ha assegurat Sans. Tot i això, l’associació ha reivindicat la necessitat de la mobilitat, “essencial” per al “comerç de centralitat”. En aquest sentit, ha recordat que un 53% dels clients de l’Eixample no viuen a Barcelona.

Aquest any, l’entitat renuncia a fer la Shopping Night després d’onze edicions. A canvi, apostarà per una campanya al llarg de tot desembre. En concret, l’associació oferirà activitats lúdiques i culturals cada divendres i dissabte fins a Nadal, així com els dies 6 i 8 de desembre.

“Encarem Nadal amb molta il·lusió, amb moltes esperances que sigui millor que 2019”, ha assegurat el president de l’associació. Sans ha afirmat que detecten que el públic té “moltes ganes de gaudir”, com s’ha evidenciat en el “preludi” de la campanya de Nadal, el Black Friday. De fet, Sans ha parlat d’una “compra de revenja”, després d’un any i mig sense pràcticament activitat per la pandèmia.

Culpa a les ordenances

Tot i no organitzar la Shopping Night que s’havia fet habitual pels volts de finals de novembre, l’associació ha llançat una campanya de Nadal per atraure nous visitants a l’avinguda, oferint amb una “experiència completa” de cultura, compres i oci que s’allargarà durant tot desembre. Sans ha assegurat que cada cop era més difícil aconseguir patrocinadors per a la Shopping Night. Ho ha atribuït a les “limitacions” de l’Ajuntament de Barcelona en matèria de so, llum o venda d’articles, entre altres. “La Shopping Night quedava deslluïda per les ordenances”, ha lamentat el president de l’associació.

Un arbre de Nadal de nou metres d’alçada s’alçarà al Passeig de Gràcia des d’aquest divendres fins després de Reis, amb el patrocini de Casa SEAT. Aquest espai patrocinarà també les activitats que es duran a terme a peu de carrer i ha donat suport al concurs de fotografia que l’associació llançarà a través de les xarxes socials. Les 20 imatges guanyadores es podran veure a l’Exposició Fotogràfica de Casa SEAT del 20 de desembre al 8 de gener.

Nou comentari

Més notícies
Un establiment guarnit pel Nadal / Jordi Play

Gremis de Catalunya, més de 500 anys vetllant pels oficis

Els gremis, una garantia de professionalitat per al comerç, el turisme i els serveis de proximitat
El nou contracte elèctric és per dos anys i 50 milions / Jordi Play

Endesa s’endú el contracte per subministrar electricitat al metro de Barcelona

El contracte és per dos anys i un màxim de 50 milions per proveïr d’energia d’origen renovable a la xarxa