Un dels efectes secundaris de la falta de pressupostos a la Generalitat de Catalunya és el nou retard de les obres de l’L9. La reactivació dels treballs està pendent d’un crèdit de 740 milions d’euros del Banc Europeu d’Inversions (BEI) que només tindrà llum verda si el Parlament de Catalunya aprova els comptes, segons ha avançat La Vanguardia. I de moment sembla que no passarà.
El “manteniment” que se li fa és diari. Petites comprovacions tècniques, el que permeten els diners públics mínims que hi ha, tot molt limitat.
Avui, per exemple, han mogut l’erector de dovel•les. pic.twitter.com/DqefAKoccX
— Carlos (@trenesmania) 9 d’abril de 2019
El BEI, per la seva banda, ha confirmat que la línia de crèdit es manté oberta, però mentre hi hagi pròrroga pressupostària és complicat rebre fons europeus. Sense partides concretes, han explicat fonts del departament de Territori a l’ACN, és més complicat justificar el crèdit. Estar al Fons de Facilitat Financera tampoc ajuda a desencallar la situació, segons fonts d’Economia i Hisenda.
“Tenint en compte que habitualment el BEI finança només fins a un percentatge del cost del projecte, en el marc de l’avaluació es tenen en compte les fonts de finançament per aportar el percentatge restant. És un aspecte present en els processos d’avaluació i també formarà part de l’anàlisi en curs de l’L9″, ha dit el BEI. Amb tot, les obres no començaran fins al 2020 i les primeres inauguracions no arribaran fins al 2024.