Un dels efectes secundaris de la falta de pressupostos a la Generalitat de Catalunya és el nou retard de les obres de l’L9. La reactivació dels treballs està pendent d’un crèdit de 740 milions d’euros del Banc Europeu d’Inversions (BEI) que només tindrà llum verda si el Parlament de Catalunya aprova els comptes, segons ha avançat La Vanguardia. I de moment sembla que no passarà.

El BEI, per la seva banda, ha confirmat que la línia de crèdit es manté oberta, però mentre hi hagi pròrroga pressupostària és complicat rebre fons europeus. Sense partides concretes, han explicat fonts del departament de Territori a l’ACN, és més complicat justificar el crèdit. Estar al Fons de Facilitat Financera tampoc ajuda a desencallar la situació, segons fonts d’Economia i Hisenda.

“Tenint en compte que habitualment el BEI finança només fins a un percentatge del cost del projecte, en el marc de l’avaluació es tenen en compte les fonts de finançament per aportar el percentatge restant. És un aspecte present en els processos d’avaluació i també formarà part de l’anàlisi en curs de l’L9″, ha dit el BEI. Amb tot, les obres no començaran fins al 2020 i les primeres inauguracions no arribaran fins al 2024.

Més notícies
Galeria d’accés al túnel circular, tota plena d’aigua. Al fons, part del túnel. |SABCN

Descobreixen un metro inacabat que havia de creuar el Raval

Notícia: Descobreixen un metro inacabat que havia de creuar el Raval
Comparteix
El projecte va començar al 1930 i havia de connectar el Liceu amb el Paral·lel
Notícia: Descobreixen un metro inacabat que havia de creuar el Raval - Mobile
Viatgers en hora punta al metro. | ACN

Comencen de nit les proves per augmentar la freqüència al tram central de la L1 del metro

Notícia: Comencen de nit les proves per augmentar la freqüència al tram central de la L1 del metro
Comparteix
L'empresa estudia fer circular alguns combois només entre Plaça de Sants i Sagrera, on es concentren la majoria dels viatgers
Notícia: Comencen de nit les proves per augmentar la freqüència al tram central de la L1 del metro - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa