“Nissan inverteix 10 milions a la seva fàbrica de la Zona Franca”, el que diu la premsa econòmica

"General Càrnia inverteix 20 milions en l'antic Makro de Mercabarna", publica Expansión

Els diaris econòmics i les pàgines d’economia de la premsa generalista destaca avui aquestes notícies sobre Barcelona i la seva àrea:

La Vanguardia: “Nissan inverteix 10 milions a la seva fàbrica de la Zona Franca”. La multinacional japonesa Nissan ha anunciat que invertirà 10 milions d’euros a la seva planta de la Zona Franca de Barcelona per construir una nova caixa de canvis a partir del mes d’abril. És una molt bona notícia per a la fàbrica barcelonina, que està en plenes converses per definir un pla que permeti garantir la supervivència de la instal·lació i dels llocs de feina.

Expansión: “General Càrnia inverteix 20 milions en l’antic Makro de Mercabarna“. La companyia líder en la venda de vedella i xai a Mercabarna, General Càrnia, ha invertit 20 milions d’euros per construir una nau de 15.000 metres quadrats als terrenys on abans hi havia l’antiga botiga de Makro. L’objectiu de General Càrnia és impulsar el seu creixement i aconseguir duplicar les exportacions en els pròxims cinc anys.

El Economista: “Cirsa creix un 5% en benefici operatiu, fins als 368 milions“. La multinacional catalana Cirsa ha tancat l’exercici 2018 amb un benefici operatiu de 368,8 milions d’euros, un 5,1% més que l’any anterior malgrat l’impacte negatiu que va tenir el mal tipus de canvi entre l’euro i les divises dels països sud-americans on opera. La companyia va ser adquirida pel fons d’inversió Blackstone l’any passat, tot i que ha mantingut l’equip gestor.

Expansión: “Seat entrarà a Xile a mitjans d’any“. Seat segueix impulsant la seva expansió internacional i té previst entrar al mercat xilè a mitjans d’aquest any i també reforçarà la seva aposta per Colòmbia. L’objectiu del fabricant automobilístic és reduir la seva dependència dels mercats tradicionals –principalment Europa, on ven el 85% de la seva producció– i per això busca nous països d’Amèrica del Sud i del Nord d’Àfrica.

La Vanguardia: “Basf tria Madrid en lloc de Barcelona per al seu centre de desenvolupament digital“. L’empresa alemanya Basf ha triat Madrid per ubicar el seu nou centre d’investigació de desenvolupament digital global, que donarà feina a unes 300 persones. La companyia va valorar instal·lar-se a Barcelona, però es va decantar per la capital de l’Estat perquè, segons asseguren, té major disponibilitat de talent digital.

Més informació

Nou comentari