Ports de l’Estat, Adif i el Port de Barcelona han signat un conveni que estipula les aportacions econòmiques de Fons Financer d’Accessibilitat Terrestre Portuària (Ffatp) a l’Autoritat Portuària de Barcelona (APB) per implementar apartadors i millores en els corredors ferroviaris de Madrid-Barcelona i Saragossa-Pamplona per a trens de 750 metres.
L’augment de la longitud màxima especial dels apartadors donarà continuïtat a l’augment de longitud màxima bàsica a 750 metres en el tram Barcelona-Reus, que serà una realitat quan finalitzin les obres al Corredor Mediterrani, segons ha informat el Port de Barcelona en un comunicat.
Les actuacions tindran un pressupost de 30 milions d’euros, repartits en quatre anualitats entre 2020 i 2023. Ports de l’Estat assumirà la secretaria de la Comissió de Seguiment que es crearà i Adif s’encarregarà de la redacció i l’aprovació dels projectes i la licitació i execució de les obres, que seran finançades per l’APB en els termes previstos al conveni.
El Fons Financer d’Accessibilitat Terrestre Portuària és un instrument que funciona com un crèdit a les autoritats portuàries per promoure el desenvolupament d’infraestructures ferroviàries i viàries en els ports per potenciar “la competitivitat del transport intermodal de mercaderies viari i ferroviari d’interès per als ports”.
El president de Ports de l’Estat, Francisco Toledo, la presidenta d’Adif, Isabel Pardo de Vera, i la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, han subscrit l’acord que permetrà aquestes actuacions i que entren en l’estratègia general de desenvolupament de corredors ferroviaris de mercaderies, juntament amb les que s’estan realitzant per a dur a terme el Corredor Mediterrani.