Ajuntament, AMB i Diputació signen un acord de 4 anys per rellançar l’economia

La intenció és posar en comú objectius i recursos per "multiplicar" els resultats

 L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona han signat un acord per desplegar de manera conjunta polítiques de promoció econòmica i ocupació per donar resposta a la crisi econòmica derivada de la crisi sanitària de la Covid-19. “Una part de la gestió de la crisi és salvar vides. Ara hem de salvar llocs de treball i empreses”, ha afirmat el primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni. Les tres administracions valoren la posada en comú d’experiències i recursos amb l’objectiu de “multiplicar” els resultats davant una crisi que requereix de mesures eficients i de gran impacte en els sectors i col·lectius més afectats.

L’acord té validesa fins l’any 2024 amb possibilitat de pròrroga. La vicepresidenta de Desenvolupament Social i Econòmic de l’AMB, Montserrat Ballarín, ha destacat que és “especialment important” sumar esforços en moment de crisi per poder oferir solucions “acurades” i ben coordinades entre totes les administracions. “Totes les administracions ens hem d’alinear”, ha afegit Collboni.

El primer tinent d’alcaldia de Barcelona ha recordat que la resposta a aquesta crisi ha de ser diferent a la de l’anterior crisi econòmica perquè és també una crisi de “naturalesa diferent”. Collboni ha remarcat que calen respostes “ràpides” que permetin “injectar recursos al teixit econòmic i ajudes directes a les persones” que s’han vist afectades per un ERTO o estan a l’atur

La diputada de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, Eva Menor, ha definit també com a “imprescindible” aquest acord per elaborar una estratègia conjunta que tingui com a principal objectiu pal·liar els efectes de la crisi de la covid-19 en l’aturada de l’activitat econòmica i la destrucció d’empreses i llocs de treball.

“Vam actuar d’urgència per parar el cop. Ara hem de repensar què fer en e el futur de manera coordinada”, ha defensat Jaume Collboni, que ha situat el sector del comerç i el turisme com a principals damnificats de la crisi. En aquest sentit, una de les apostes de l’estratègia unitària passa per les ajudes a la digitalització del comerç. Collboni, Ballarín i Menor també han apuntat a la formació online, al foment de l’ocupació per ala digitalització de les pimes o una resposta global a casos excepcionals com el tancament de Nissan com a elements a tenir en compte a l’hora de plantejar l’estratègia conjunta de les administracions municipalistes.

En aquest sentit, l’acord apunta a la diversificació de l’economia com una de les estratègies a implementar, amb l’aposta per sectors estratègics com l’economia verda, blava i circular, el sector bio i salut, l’economia social i solidària o l’economia 4.0. També en l’àmbit de l’empresa es vol implementar una xarxa d’oficines d’atenció a les empreses a escala metropolitana.

Més informació

Nou comentari