“La incubadora xinesa TusStar aposta per Barcelona”, el que diu la premsa econòmica

"Nissan lliga el futur de la Zona Franca a l'acomiadament de 600 treballadors", publica Cinco Días

Els diaris econòmics i les pàgines d’economia de la premsa generalista destaca avui aquestes notícies sobre Barcelona i la seva àrea:

La Vanguardia: “La incubadora xinesa TusStar aposta per Barcelona“. TusStar, una de les majors incubadores de la Xina, vol convertir Barcelona en un hub d’inversions per a start ups i ser un pont entre les comunitats financeres dels dos països. La companyia ha signat un acord amb l’Institute of Next d’Alfons Cornellà per ampliar la seva xarxa d’incubadores, que està present a tot el món i a invertit més de 263 milions d’euros en 7.000 empreses en els últims 20 anys.

Cinco Días: “Nissan lliga el futur de la Zona Franca a l’acomiadament de 600 treballadors“. Nissan vol retallar 600 llocs de treball de la seva de la Zona Franca de Barcelona, el 20% de la seva plantilla, per garantir el futur de la fàbrica. A canvi, la multinacional invertirà 70 milions d’euros en una nova planta de pintura, tal com demanaven els sindicats. Malgrat tot, el comitè d’empresa reclama un pla de futur que garanteixi la viabilitat dels centres de Barcelona i Montcada a llarg termini.

El Periódico: “Vueling oferirà quatre opcions de pes per a l’equipatge facturat“. Vueling oferirà quatre opcions de pes perquè els seus clients puguin triar a l’hora de facturar l’equipatge. D’aquesta manera, es podrà triar entre 15, 20, 25 i 30 quilos. En cas de superar el pes triat, la quantitat de diners a abonar serà la mateixa que fins ara: 12 euros per cada quilo de més El nou servei no afectarà l’equipatge de mà, que tindrà un pes màxim de 10 quilos.

El País: “Aena desencalla la terminal satèl·lit de Barcelona-El Prat“. Aena ha posat en marxa la licitació de dos contactes valorats en 12,6 milions d’euros que suposen el primer pas per desencallar la terminal satèl·lit de l’Aeroport de Barcelona-El Prat. Es tracta d’una infraestructura imprescindible per garantir el creixement sostingut de l’aeroport i ampliar la seva capacitat fins als 70 milions de passatgers anuals, ja que la seva capacitat actual, de 55 milions, es pot quedar petita en pocs anys. L’obra acumula una dècada de retards, ja que en principi s’havia de posar en marxa el 2009.

Expansión: “Bagués Masriera fitxa per primer cop un director general extern“. La històrica joieria barcelonina Bagués Masriera, fundada el 1839, ha nomenat per primer cop un director general extern a la família. Pere Galí, que va ser un alt càrrec de l’últim Govern de Jordi Pujol, ha estat l’escollit per professionalitzar la companyia i preparar-la per al pròxim relleu generacional. Fa tot just un mes Bagués Masriera va traslladar la seva seu del carrer Pau Claris al parc empresarial City Parc de Cornellà.

Més informació

Nou comentari