Comerciants del Born aposten per convertir el barri en un APEU

El Born pretèn convertir-se en un dels primers eixos comercials de l'Àrea de Promoció Econòmica Urbana (Apeu)

Barcelona Oberta i Born Comerç han presentat aquest dimarts un projecte pilot que s’ha dut a terme en sis establiments comercials del barri amb l’objectiu de promoure botigues, gastronomia i cultura, i convertir-se en un dels primers eixos comercials de l’Àrea de Promoció Econòmica Urbana (Apeu) de Barcelona. Les APEU són zones de col·laboració públic-privada delimitades en un barri o eix comercial on els establiments gestionen els serveis de neteja i seguretat a través d’una aportació econòmica obligatòria que recapta l’ajuntament i que es transfereix directament a l’Apeu perquè gestioni els diners.

Sota el títol ‘El Born: Persones, Processos, Històries i Productes’, el projecte impulsat per Barcelona Oberta, amb el suport de les administracions i els plans de Competitivitat que gestiona la Cambra de Comerç de Barcelona, és pioner en la tecnologia ‘blockchain’ per a augmentar la transparència en el punt de venda.

La iniciativa, de gestió públic-privada, té com a objectiu promocionar i dinamitzar la zona a partir de la seva essència, dels seus valors, de la identitat dels negocis i de la qualitat dels seus productes a través de la plataforma Born Comerç que pretén unir negocis per a elevar el valor de la zona, guanyar visibilitat i potenciar la seva singularitat i talent.

En aquest sentit, el president de Born Comerç i director comercial de Grup Sagardi, Juan Carlos Arriaga, ha assegurat que el Born “ha de ser el barri que regeneri el centre històric de Barcelona” i que sigui també el motor de la ciutat. “Estem en el moment de l’oportunitat. El barri no solament és singular, sinó que el que volem demostrar és que és de debò aquesta singularitat. Darrere de cada servei i comerciant hi ha un treball i gent amb molt de talent i esforç per mantenir un espai singular”, ha destacat Arriaga. D’altra banda, ha apostat per la “simbiosi entre la tecnologia i l’artesania, entre el talent i la sensibilitat”, que segons ell, és el que ofereix el Born, una capacitat per a reinventar-se, ha afegit.

Més col·laboració

El president de la Comissió de Comerç de la Cambra de Comerç, Ángel Lázaro, ha celebrat la posada en marxa del projecte, i ha destacat que els reptes empresarials porten a buscar noves maneres de relacionar-se amb els clients, que “reclamen més col·laboració, més sostenibilitat i més respecte pels valors humans i la naturalesa”.

Per part seva, el president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, ha assegurat que aquest és un exemple de ‘best practice’ sobre la col·laboració públic-privada per la qual sempre han apostat, i ha posat en valor el Born com a “paradigma especial sobre el qual s’han de gestionar projectes ambiciosos com aquest”.

En la presentació també ha intervingut la cap de l’àrea de Comerç de la Generalitat de Catalunya, Marta Raurell, que ha qualificat la iniciativa com un pas cap endavant en el procés de transformació i a “crear un model de gestió comercial de qualitat i valor afegit”, i ha explicat que estan tramitant l’avantprojecte de llei dels Apeu.

Finalment, la regidor de Comerç, Mercats, Hisenda i Règim Intern, Montserrat Ballarín, ha assenyalat que des de l’Ajuntament estan convençuts que la posada en marxa dels Apeu serà “fonamental per a la promoció i posada en valor de Born Comerç”, i que treballen perquè es produeixin els canvis normatius necessaris perquè siguin una realitat.

Més informació

Nou comentari