El passeig de Gràcia concentra una gran quantitat de botigues de luxe. Louis Vuitton, Gucci, Versace, Hermes i Chanel són algunes de les marques que es poden trobar a la milla d’or de Barcelona. Des de fa uns anys és habitual veure persones fent cues, que poden arribar a més de 20 minuts, davant els locals d’aquestes firmes de moda per entrar-hi. Una pràctica que es va aturar amb la pandèmia, però que ara s’ha tornat a recuperar.

Les persones que passen per davant de les botigues s’estranyen com els clients, majoritàriament turistes àrabs i asiàtics, poden estar esperant aquestes quantitats de temps únicament per entrar a la botiga.

Les cues, però, tenen una raó. Cada client rep atenció personal per part d’un treballador durant la seva estada a la botiga. D’aquesta manera, les persones han de fer cua fins que hi hagi un empleat disponible que els pugui atendre. Així ho explica en declaracions al TOT Barcelona una de les treballadores de Gucci. “Som una botiga de luxe i hem de donar un servei de luxe“, diu.

Cua davant de la botiga Hermes al passeig de Gràcia / Pol Mestres Bosch
Cua davant de la botiga Hermes al passeig de Gràcia / Pol Mestres Bosch

Mesura acceptada pels clients

“Els clients respecten sempre les esperes i agraeixen el servei que els donem”, assegura una treballadora de Chanel en paraules a aquest mitjà. Segons detalla, “fa anys que treballen així i per als empleats també és molt millor, ja que així no tenen persones perdudes per la botiga”.

L’Alfredo García ha vingut de vacances a Barcelona amb la seva família. La dona, el fill i ell fan cua per entrar a Louis Vuitton i comprar una bossa. Minuts després, però, decideixen marcar. “Normalment, no ens importa fer cua, apreciem que ens donin aquest servei especial. Però el nen estava alterat i volia anar-se’n”, diu García.

L’home assegura que a països com “Alemanya –on viuen actualment– o als Estats Units les botigues de luxe també ofereixen aquest servei i no hi ha tantes cues“. Així doncs, “quan arribin a casa [a Alemanya], aniran tranquil·lament a comprar la bossa”, conclou García.

Entrada preferent per als clients amb cita prèvia

No tota la clientela ha de fer cua, però. La mesura per endreçar l’accés a la botiga té un segon mecanismes per als més espavilats: l’accés per a clients amb cita prèvia. Almenys en alguns dels establiments, com és el cas de Louis Vuitton, hi ha alguns dies un rètol que indica que aquests previsors que han sol·licitat el producte i la compra amb antelació poden passar sense fer cua, ja que tenen atenció personalitzada a l’hora convinguda. Mentrestant, la resta esperen pacientment sota el sol.

El rètol que indica l'accés per a clients amb cita prèvia a la porta de Louis Vuitton, al passeig de Gràcia / S.B.
El rètol que indica l’accés per a clients amb cita prèvia a la porta de Louis Vuitton, al passeig de Gràcia / S.B.
Més notícies
Concert de Coldplay / Coldplay

Coldplay torna a Barcelona l’any que ve amb la seva nova gira

Notícia: Coldplay torna a Barcelona l’any que ve amb la seva nova gira
Comparteix
Les entrades estaran disponibles a partir de dijous
Notícia: Coldplay torna a Barcelona l’any que ve amb la seva nova gira - Mobile
Visitants en un carrer decorat del barri de Gràcia

Data de publicació: dilluns 15 d’agost del 2022, 18:03

Localització: Barcelona

Autor: Miquel Vera

Rècord històric de visitants a la Festa Major de Gràcia

Notícia: Rècord històric de visitants a la Festa Major de Gràcia
Comparteix
L'organització ha xifrat en més de tres milions el nombre d'assistents
Notícia: Rècord històric de visitants a la Festa Major de Gràcia - Mobile
Plafó que permet als visitants del Movistar Centre de Barcelona sentir-se un més de la colla d''Stranger Things' / ACN

El portal temporal pels fans d”Stranger Things’ aterra a Barcelona

Notícia: El portal temporal pels fans d”Stranger Things’ aterra a Barcelona
Comparteix
El Movistar Centre obre una exposició gratuïta amb decorats i objectes exclusius de la sèrie de Netflix
Notícia: El portal temporal pels fans d”Stranger Things’ aterra a Barcelona - Mobile
Interior de la Cereria Subirà / Cedida

La nova moda que ha rellançat la botiga més antiga de Barcelona

Notícia: La nova moda que ha rellançat la botiga més antiga de Barcelona
Comparteix
La febre hand-made durant el confinament va fer entrar moltes comandes a la Cereria Subirà
Notícia: La nova moda que ha rellançat la botiga més antiga de Barcelona - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa