El passeig de Gràcia concentra una gran quantitat de botigues de luxe. Louis Vuitton, Gucci, Versace, Hermes i Chanel són algunes de les marques que es poden trobar a la milla d’or de Barcelona. Des de fa uns anys és habitual veure persones fent cues, que poden arribar a més de 20 minuts, davant els locals d’aquestes firmes de moda per entrar-hi. Una pràctica que es va aturar amb la pandèmia, però que ara s’ha tornat a recuperar.
Les persones que passen per davant de les botigues s’estranyen com els clients, majoritàriament turistes àrabs i asiàtics, poden estar esperant aquestes quantitats de temps únicament per entrar a la botiga.
Les cues, però, tenen una raó. Cada client rep atenció personal per part d’un treballador durant la seva estada a la botiga. D’aquesta manera, les persones han de fer cua fins que hi hagi un empleat disponible que els pugui atendre. Així ho explica en declaracions al TOT Barcelona una de les treballadores de Gucci. “Som una botiga de luxe i hem de donar un servei de luxe“, diu.
Mesura acceptada pels clients
“Els clients respecten sempre les esperes i agraeixen el servei que els donem”, assegura una treballadora de Chanel en paraules a aquest mitjà. Segons detalla, “fa anys que treballen així i per als empleats també és molt millor, ja que així no tenen persones perdudes per la botiga”.
L’Alfredo García ha vingut de vacances a Barcelona amb la seva família. La dona, el fill i ell fan cua per entrar a Louis Vuitton i comprar una bossa. Minuts després, però, decideixen marcar. “Normalment, no ens importa fer cua, apreciem que ens donin aquest servei especial. Però el nen estava alterat i volia anar-se’n”, diu García.
L’home assegura que a països com “Alemanya –on viuen actualment– o als Estats Units les botigues de luxe també ofereixen aquest servei i no hi ha tantes cues“. Així doncs, “quan arribin a casa [a Alemanya], aniran tranquil·lament a comprar la bossa”, conclou García.
Entrada preferent per als clients amb cita prèvia
No tota la clientela ha de fer cua, però. La mesura per endreçar l’accés a la botiga té un segon mecanismes per als més espavilats: l’accés per a clients amb cita prèvia. Almenys en alguns dels establiments, com és el cas de Louis Vuitton, hi ha alguns dies un rètol que indica que aquests previsors que han sol·licitat el producte i la compra amb antelació poden passar sense fer cua, ja que tenen atenció personalitzada a l’hora convinguda. Mentrestant, la resta esperen pacientment sota el sol.