L’absència de turisme ofega una farmàcia centenària de Barcelona

Ha perdut el 70% de vendes | El centre de la ciutat reclama un projecte per salvar els comerços

La farmàcia Bolós, situada a la rambla Catalunya, s’ha vist obligada a reduir la seva plantilla i potenciar la venda online a causa de la Covid-19. El seu públic habitual, els turistes, han desaparegut i els residents de Barcelona van abandonar el centre ja fa anys a causa de l’elevat preu de l’habitatge.

En els últims mesos, les farmàcies han estat un dels pocs comerços que han conservat les cues a la porta. Encara que no tots els barris de Barcelona han viscut la mateixa realitat. La farmàcia Bolós és un negoci centenari que ha passat de generació a generació i, des del començament de la pandèmia del coronavirus, viu en un malson.

Un barri per als turistes

Des de fa anys, la farmàcia Bolós s’ha hagut d’anar adaptant als canvis que el barri ha sofert a causa de la turistificació. “Fa molts de temps que el barri s’ha despoblat. Els residents han anat marxant i els turistes s’han convertit en els nostres clients principals. Nosaltres, com a negoci, també hem hagut d’adaptar els nostres productes a ells, basant-nos sobretot en la venda de productes cosmètics”, afirma el propietari.

La centenària farmàcia Bolós de la rambla Catalunya ha perdut el 70% de vendes / Mar Martínez Turallols
La centenària farmàcia Bolós de la rambla Catalunya ha perdut el 70% de vendes / Mar Martínez Turallols

La falta de turistes per l’emergència sanitària ha abaixat la persiana de molts comerços de la rambla que ara llueixen el cartell “En lloguer”. “A nosaltres aquesta situació ens ha fet reduir un 70% les vendes i, com a conseqüència, acomiadar a sis persones, ja que com a servei essencial no hem pogut recórrer als ERTOs.”, explica en Jordi Bolós, el propietari del negoci, que reclama a les administracions un projecte per al centre de la ciutat que pensi en els residents de la ciutat comtal.

Digitalitzar el negoci

Des de la farmàcia, la solució que han trobat als números vermells ha estat potenciar el negoci online. “Abans de la pandèmia ja teníem una botiga online però ara hem decidit que hem de potenciar aquesta via perquè és l’única manera de seguir endavant. Per fer-ho, cada un de nosaltres ha aportat el seu gra de sorra. Entre la família portem les xarxes socials i anem descobrint aquesta nova dimensió del negoci”, afirma el propietari.

Aquest estiu, els barcelonins han redescobert el centre de la ciutat, però si no hi ha un canvi immediat les persianes d’aquesta zona aniran baixant fins a convertir-la en un territori fantasma. Els comerços de la zona demanen a les Administracions una resposta i esperen que la situació faci un gir en un termini curt de temps.

Més informació

Nou comentari