El president del Port de Barcelona, Damià Calvet, ha afirmat que els projectes bàsics per als accessos viaris i ferroviaris està previst que estiguin enllestits al juliol del 2022, després que a l’octubre se signessin els protocols entre administracions com la Generalitat, el govern espanyol i Adif. En un acte celebrat al Col·legi d’Enginyers de Camins, Calvet ha subratllat que es tracta d“inversions molt importants”, d’uns 400 milions d’euros per als accessos i 200 milions per a la terminal ferroviària, tot i que part d’aquests darrers ja es van avançar per a Hutchinson.
El president del Port de Barcelona ha comentat que, fins que no es van signar els protocols, aquesta ha estat “una pel·lícula de por a vegades”, després de diversos intents. Ara, ha dit, ha de ser “el protocol definitiu” i ha assegurat que diferents grups hi treballen “amb molta intensitat i rigor” per tenir enllestits els projectes d’aquí just un any.
Calvet ha admès que amb aquestes inversions “anem molt endarrerits” i que en anys anteriors s’havien generat “moltes expectatives”. En tot cas, ha valorat que actualment el “full de ruta està molt ben definit” i que “serà una realitat” en benefici, ha comentat, no només del Port de Barcelona sinó de “l’economia del país”. A més, ha destacat que es disposen de fons, tant propis com previsiblement dels Next Generation.
El president del Port de Barcelona ha celebrat que en els darrers anys la quota modal del ferrocarril hagi pujat del 3% de fa uns anys fins al 16% o 17% actual. Segons ha dit, hi ha 10.000 serveis anuals de diversos operadors que transporten contenidors, cotxes i granels.